References of "Weis, Daniel 50003318"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
See detailÜbergänge vom Jugend- ins Erwachsenenalter: Verläufe, Perspektiven, Herausforderungen
Willems, Helmut UL; Weis, Daniel UL; Biewers, Sandra UL et al

in MENJE; UL (Eds.) Übergänge vom Jugend- ins Erwachsenenalter. Kurzfassung des nationalen Berichtes zur Situation der Jugend in Luxemburg 2015 (2015)

Detailed reference viewed: 125 (21 UL)
Full Text
See detailVorstellungen Jugendlicher vom Erwachsenwerden und Erwachsensein
Weis, Daniel UL; Joachim, Patrice UL

in Willems, Helmut (Ed.) Übergänge vom Jugend- ins Erwachsenenalter: Verläufe, Perspektiven, Herausforderungen (2015)

Detailed reference viewed: 62 (23 UL)
Full Text
See detailThe transition from youth into adulthood: processes, perspectives, challenges
Willems, Helmut UL; Weis, Daniel UL; Biewers, Sandra UL et al

in MENJE; UL (Eds.) The Transition from Youth into Adulthood. Summary of the National Report on the Situation of Young People in Luxembourg 2015 (2015)

Detailed reference viewed: 108 (18 UL)
Full Text
See detailLernprozesse und Lernerfahrungen in Jugendprojekten. Eine Studie zu Aspekten non-formaler Bildung in den Projekten von "Jugend in Aktion" in Luxemburg
Weis, Daniel UL; Meyers, Christiane UL; Willems, Helmut UL

Report (2013)

This report summarises the results of a study of the learning effects in the projects of the European Union "Youth in Action” programme (YiA). This national study is part of a European study into non ... [more ▼]

This report summarises the results of a study of the learning effects in the projects of the European Union "Youth in Action” programme (YiA). This national study is part of a European study into non-formal learning and takes an academic look at the learning and educational processes within the scope of the projects. The main area of interest here are projects financed by the Luxembourg Agency for the YiA programme. By incorporating them into the European study, which is being carried out by the international RAY Network, the results can also be compared to those of other countries. [less ▲]

Detailed reference viewed: 454 (46 UL)
See detailDemografischer und sozialer Wandel im ländlichen Raum. Erwachsenenbildung im ländlichen Raum neu gestalten
Weis, Daniel UL; Weis, Dominik; Eckert, Roland et al

Report (2012)

Detailed reference viewed: 47 (3 UL)
See detailVorstandsarbeit effektiv gestalten – Leitfaden für Vorstände in Vereinen und Verbänden der Erwachsenenbildung
Weis, Daniel UL; Weis, Dominik; Husen, Onno

Learning material (2011)

Detailed reference viewed: 35 (0 UL)
See detailWirksam werben – Leitfaden zur Presse- und Öffentlichkeitsarbeit
Weis, Daniel UL; Weis, Dominik; Husen, Onno

Learning material (2011)

Detailed reference viewed: 28 (2 UL)
See detailQualität sichern – Leitfaden zur Evaluation und Auswertung von Veranstaltungen
Weis, Daniel UL; Weis, Dominik; Husen, Onno

Learning material (2011)

Detailed reference viewed: 28 (2 UL)
See detailZielgerichtet planen – Leitfaden zur Programm- und Veranstaltungsplanung
Weis, Daniel UL; Weis, Dominik; Husen, Onno

Learning material (2011)

Detailed reference viewed: 55 (3 UL)
See detailMittel akquirieren – Leitfaden zu Fundraising und Finanzierung
Weis, Daniel UL; Weis, Dominik; Husen, Onno

Learning material (2011)

Detailed reference viewed: 192 (7 UL)
See detailEhrenamtliche gewinnen und halten – Leitfaden zum Ehrenamt in der Erwachsenenbildung
Weis, Daniel UL; Weis, Dominik; Husen, Onno

Learning material (2011)

Detailed reference viewed: 83 (1 UL)
See detailExterne Evaluation als Impulsgeber für Schulentwicklung? Eine explorative Untersuchung
Weis, Daniel UL

Bachelor/master dissertation (2009)

Detailed reference viewed: 37 (5 UL)
See detailEltern-Schule-Kooperation im Rahmen der Berufsorientierung
Hilgers, Judith; Weis, Daniel UL

Speeches/Talks (2007)

Detailed reference viewed: 81 (3 UL)
See detailDas T.A.L.ENT.-Schülerinnen- und Schülerportfolio
Mayer, Susanne; Smilek, Natalie; Cremer, Annelie et al

Learning material (2007)

Detailed reference viewed: 53 (4 UL)
See detailFeedbackmethoden im Rahmen der Kompetenzreflexion und -förderung
Mayer, Susanne; Smilek, Natalie; Cremer, Annelie et al

Learning material (2007)

Detailed reference viewed: 90 (3 UL)
See detailIndividuelle Förderung in der Schule
Mayer, Susanne; Smilek, Natalie; Cremer, Annelie et al

Learning material (2007)

Detailed reference viewed: 46 (5 UL)