References of "Vlassis, Joëlle 50003273"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
Peer Reviewed
See detailPsychologie des apprentissages et didactique des mathématiques
Vlassis, Joëlle UL

in Éducation et Formation (2013)

Detailed reference viewed: 44 (3 UL)
Full Text
See detailStrategies for linking language and science
Vlassis, Joëlle UL; Siry, Christina UL

Scientific Conference (2011)

Detailed reference viewed: 34 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailRésolution de problèmes et représentations : Construction de dessins libres ou utilisation de schémas prédéfinis?
Fagnant, A.; Vlassis, Joëlle UL

in Actes du Congrès International AREF 2010 (2011)

Detailed reference viewed: 60 (3 UL)
Full Text
See detailScience and language in a multlingual context
Vlassis, Joëlle UL; Siry, Christina UL

Scientific Conference (2011)

Detailed reference viewed: 47 (2 UL)
See detailSens et symboles en Mathematiques: Etude de l'utilisation du signe "moins" dans les réductions polynomiales et la résolution d'équeations du premier degré à une inconnue.
Vlassis, Joëlle UL

Book published by Peter Lang (2010)

Les travaux presentes dans ce livre trouvent leur origine dans la problematique des nombres negatifs dont les difficultes d'apprentissage sont bien connues.

Detailed reference viewed: 84 (4 UL)
Full Text
See detailUtilisation des signes et émergence de sens en mathématiques: le cas du signe "moins"
Vlassis, Joëlle UL

in Les didactiques des disciplines: spécificités et complémentarités avec d'autres sciences de l'éducation (2009)

Detailed reference viewed: 17 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailWhat about the role of the minus sign in the negative numbers conceptualization? The case of artithmetical equations with a "multiplicative structure".
Vlassis, Joëlle UL

in Proceedings of the 3rd meeting for Elementary Mathematics Education (2009)

Detailed reference viewed: 36 (2 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailWhat do students say about the role of the minus sign in polynominals?
Vlassis, Joëlle UL

in Proceedings of the 33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (2009)

Detailed reference viewed: 48 (2 UL)
Full Text
See detailA Algebra : Ensinada por situaçes-problemas
Vlassis, Joëlle UL; Demonty, Isabelle

Book published by Instituto Piaget (2008)

Detailed reference viewed: 37 (0 UL)
Full Text
See detailEnseigner des compétences transversales à travers l'utilisation d'un portfolio
Bernard, Hervé; Vlassis, Joëlle UL

in Informations Pédagogiques (2008), 60

Detailed reference viewed: 62 (2 UL)
Peer Reviewed
See detailVers une utilisation flexible du signe "moins" dans les opérations algébriques: une séquence d' apprentissage basé sur des activités de symbolisation
Vlassis, Joëlle UL

in Actes du 59th Conference of the Commission Internationale pour l' Etude et l' Amélioration de l' Enseignement des Mathématiques (2007)

Detailed reference viewed: 29 (3 UL)
Peer Reviewed
See detailLe portfolio au service des compétences transversales
Bernard, H.; Vlassis, Joëlle UL

in Actes du 19e colloque de l'Association pour le Développement des Méthodologies et Evaluation en Education (ADMEE) (2006)

Detailed reference viewed: 38 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailSymbolizing and modeling to promote a flexible use of the minus sign in algebraic operations
Vlassis, Joëlle UL

in Jarmila, Novotná (Ed.) Proceedings of the 30th International Conference for the Psychology of Mathematics Education (2006)

Detailed reference viewed: 35 (0 UL)