References of "Tröhler, Daniel 50003224"
     in
Bookmark and Share    
See detailohann Heinrich Pestalozzi. Sozialpädagogische Schriften I: Die Neuhof-Schriften 1775-1779
Tröhler, Daniel UL

Book published by Pestalozzianum (2004)

Detailed reference viewed: 64 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailHistoriography of Education: Philosophical Questions and Case Studies
Tröhler, Daniel UL; Oelkers, Jürgen

in Studies in Philosophy and Education (2004)

Detailed reference viewed: 134 (1 UL)
Peer Reviewed
See detail'Lebenslanges Lernen' als conditio humana: Ein Plädoyer für einen revidierten Lernbegriff
Tröhler, Daniel UL

in Vierteljahresschrift für wissenschaftliche Pädagogik (2004), 80

Detailed reference viewed: 65 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailVergessene Traditionen in der Pädagogik - zur "Erfolgsgeschichte" pädagogischer Historiographie
Tröhler, Daniel UL

in Miller-Kipp, Gisela (Ed.) Erfolg oder Misserfolg? Urteile und Bilanzen in der Historiographie der Erziehung (2004)

Detailed reference viewed: 58 (1 UL)
Peer Reviewed
See detailPestalozzis "Nachforschungen" (1797) in Kontext der schweizerischen Diskussionen über die Französische Revolution
Tröhler, Daniel UL

in Tröhler, Daniel; Oelkers, Jürgen (Eds.) Johann Heinrich Pestalozzi: Meine Nachforschungen über den Gang der Natur in der Entwicklung des Menschengeschlechts (2004)

Detailed reference viewed: 56 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailZwischen Politik und Innerlichkeit: Pestalozzi und Lavater
Tröhler, Daniel UL

in Sigg, Otto (Ed.) Mit der Geschichte leben. Festschrift für Peter Stadler (2003)

Detailed reference viewed: 52 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailThe Discourse of German Geisteswissenschaftliche Pädagogik - A Contextual Reconstruction
Tröhler, Daniel UL

in Paedagogica Historica (2003), XXXIX(6), 759-778

The framework of German educational discourse of the twentieth century is so-called geisteswissenschaftliche Pädagogik, or education as one of the humanities or arts rather than as a science. It triumphed ... [more ▼]

The framework of German educational discourse of the twentieth century is so-called geisteswissenschaftliche Pädagogik, or education as one of the humanities or arts rather than as a science. It triumphed around 1925 in the second half of the Weimar Republic. This article outlines in three steps the core elements of this educational discourse. [less ▲]

Detailed reference viewed: 207 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailIdeas in Their Historical Context: The Case of German "geisteswissenschaftliche Pädagogik" as a National Grammar
Tröhler, Daniel UL

in Smeyers, Paul; Depaepe, Marc (Eds.) Beyond Empiricism: On Criteria for Educational Research (2003)

Detailed reference viewed: 57 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailInternationalisierung und nationale Kontexte der Forschung
Tröhler, Daniel UL

in Zeitschrift für Pädagogische Historiographie (2003), 9(1), 31-33

Detailed reference viewed: 67 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailIntroduction
Tröhler, Daniel UL

in Annales Pestalozzi (2003), 2(1), 3-5

Detailed reference viewed: 50 (1 UL)
Peer Reviewed
See detailDavid Tyack: Seeking Common Ground. Public Schools in a Diverse Society
Tröhler, Daniel UL

in Zeitschrift für Pädagogische Historiographie (2003), 10

Detailed reference viewed: 74 (2 UL)
See detailPISA und Demokratie
Tröhler, Daniel UL

in PH Akzente (2003), 10(2), 24-25

Detailed reference viewed: 53 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailRepublikanische Tugend und Erziehung bei Niccolò Machiavelli und im Selbstverständnis des Schweizer Stadtbürgertums des 16. Jahrhunderts
Tröhler, Daniel UL

in Musolff, Hans-Ulrich; Göing, Anja-Silvia (Eds.) Anfänge und Grundlegungen moderner Pädagogik im 16. und 17. Jahrhundert (2003)

Detailed reference viewed: 75 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailAuswirkungen Pestalozzis auf das Schulbuch
Tröhler, Daniel UL

in Didaktische Innovationen im Schulbuch, 2 (2003)

Detailed reference viewed: 63 (1 UL)
Peer Reviewed
See detailVon der Psychologie zur Psychotherapie? Die Psychologisierung der LehrerInnenbildung und ihre Folgen. Eine Diskussion
Tröhler, Daniel UL; Larcher, Sabina

in Zeitschrift für Pädagogische Historiographie (2002), 8

Detailed reference viewed: 55 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailBijan Adl-Amini: Pestalozzi. Eine Einladung zur Erziehung
Tröhler, Daniel UL

in Zeitschrift für Pädagogik (2002), 48

Detailed reference viewed: 179 (0 UL)