![]() Tröhler, Daniel ![]() in Profesorado (2009), 13(2), 1-15 Estamos inmersos en un proceso de armonización del globo educativo, en una política educativa mundial. PISA representa su más distinguido instrumento. Esta nueva gobernación mundial tiene sus raíces en el ... [more ▼] Estamos inmersos en un proceso de armonización del globo educativo, en una política educativa mundial. PISA representa su más distinguido instrumento. Esta nueva gobernación mundial tiene sus raíces en el medio cultural del contexto de la Guerra Fría. El fracaso de las iniciativas educativas condujo a un nuevo modelo de gobernación en el cual se estandarizaron los exámenes a gran escala surgidos como el instrumento principal en la gobernación educativa, como PISA. Mi tesis, como conclusión es que precisamente porque la idea de gobernación global está arraigada en una cultura específica, los instrumentos desarrollados corren el riesgo de afectar sólo a estructuras formales en otras culturas. Cerraré mi presentación preguntando qué desafíos esperan a la investigación en educación ante estos acontecimientos. [less ▲] Detailed reference viewed: 1062 (2 UL)![]() ![]() Tröhler, Daniel ![]() in Encounters on Education (2008), 9 Detailed reference viewed: 126 (1 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() in PH Akzente (2008), 15 Detailed reference viewed: 69 (1 UL)![]() ![]() Tröhler, Daniel ![]() in Smeyers, Paul; Depaepe, Marc (Eds.) Educational research: The educationalisation of social problems (2008) Detailed reference viewed: 137 (1 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() in Pädagogische Rundschau (2008), 62 Detailed reference viewed: 67 (3 UL)![]() Göhlich, Michael ![]() ![]() Book published by VS Verlag (2008) Detailed reference viewed: 53 (0 UL)![]() Biesta, Gert ![]() ![]() Book published by Klinkhardt (2008) Detailed reference viewed: 77 (2 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() Book published by LEP Éditions (2008) Detailed reference viewed: 83 (1 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() Book published by Haupt/UTB (2008) Pestalozzi ist es maßgeblich zu verdanken, dass heute alle westlichen Gesellschaften die Ansicht teilen, ihre sozialen Probleme seien über Erziehung und Schulbildung zu lösen und so eine bessere Zukunft ... [more ▼] Pestalozzi ist es maßgeblich zu verdanken, dass heute alle westlichen Gesellschaften die Ansicht teilen, ihre sozialen Probleme seien über Erziehung und Schulbildung zu lösen und so eine bessere Zukunft zu erwarten. Der beispiellose Ausbau der westlichen Schulsysteme in den letzten 200 Jahren wäre ohne diese Überzeugung undenkbar gewesen. Daniel Tröhler erklärt den intellektuellen Werdegang des berühmten Schweizers im Kontext seiner Zeit. [less ▲] Detailed reference viewed: 113 (1 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() ![]() Book published by Paradigm Publishers (2008) Never before published, this book features George Herbert Mead's illuminating lectures on the Philosophy of Education at the University of Chicago during the early 20th century. These lectures provide ... [more ▼] Never before published, this book features George Herbert Mead's illuminating lectures on the Philosophy of Education at the University of Chicago during the early 20th century. These lectures provide unique insight into Mead's educational thought and reveal how his early psychological writings on the social character of meaning and the social origin of reflective consciousness was central in the development of what Mead referred to as his social conception of education. The introduction to the book provides an overview of Mead s educational thought and places it against the wider social, intellectual, and historical background of modern educational concepts. Most renowned for his work in philosophy and social psychology, George Herbert Mead (1863-1931) was one of the founders of American pragmatism. His collaboration with John Dewey at the University of Chicago and his wider involvement in social reform in Chicago stimulated his interest in educational theory and practice. [less ▲] Detailed reference viewed: 95 (1 UL)![]() ![]() Tröhler, Daniel ![]() ![]() in Mead, G. H. (Ed.) Philosophie der Erziehung. Herausgegeben und eingeleitet von Daniel Tröhler und Gert Biesta. (2008) Detailed reference viewed: 71 (1 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() Book published by NZZ Libro (2008) An 14 spannenden Themen wird die Geschichte und die Entwicklung der Volksschule nachgezeichnet. Ob Lehrmittel, Lehrplan, Feminisierung, Standespolitik, Religion, Architektur oder Verwaltung, alle diese ... [more ▼] An 14 spannenden Themen wird die Geschichte und die Entwicklung der Volksschule nachgezeichnet. Ob Lehrmittel, Lehrplan, Feminisierung, Standespolitik, Religion, Architektur oder Verwaltung, alle diese Aspekte des Bildungssystems werden übersichtlich und leserfreundlich dargestellt, ohne den wissenschaftlichen Anspruch preiszugeben. Es wird aufgezeigt, wie eng der Wandel der Schule an gesamtgesellschaftliche und kulturelle Entwicklungen geknüpft ist und wie in den einzelnen Bereichen der Schulpraxis auf Reformen und Reformversuche reagiert wird. Der historische Blick auf die Reformierbarkeit der Schule macht das Buch zur unentbehrlichen Grundlage und zu einem wertvollen Nachschlagewerk für die an der Schule interessierte Öffentlichkeit, der Bildungsverwaltung, der Bildungspolitik und vor allem auch der Lehrpersonen. [less ▲] Detailed reference viewed: 157 (0 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() in Biesta, Gert; Tröhler, Daniel (Eds.) George Herbert Mead: Philosophie der Erziehung (2008) Detailed reference viewed: 80 (0 UL)![]() Biesta, Gert ![]() ![]() in Mead, G. H. (Ed.) The philosophy of education. Edited and introduced by Gert Biesta and Daniel Tröhler. (2008) Detailed reference viewed: 40 (1 UL)![]() ![]() Tröhler, Daniel ![]() in Doff, S.; Hüllen, W.; Klippel, F. (Eds.) Visions of Languages in Education (2008) Detailed reference viewed: 41 (0 UL)![]() ![]() Tröhler, Daniel ![]() in Göhlich, M.; Hopf, C.; Tröhler, Daniel (Eds.) Persistenz und Verschwinden/ Persistence and Disappearance. Pädagogische Organisationen im historischen Kontext/ Educational Organizations in their Historical Contexts (2008) Detailed reference viewed: 94 (0 UL)![]() ![]() Tröhler, Daniel ![]() in Tröhler, Daniel; Hardegger, Urs (Eds.) Zukunft bilden. Die Geschichte der modernen Zürcher Volksschule (2008) Detailed reference viewed: 46 (0 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() ![]() Book published by Paradigm Publishers (2008) Detailed reference viewed: 47 (1 UL)![]() ![]() Biesta, Gert ![]() ![]() in The Philosophy of Education by George Herbert Mead (2008) Detailed reference viewed: 45 (1 UL)![]() Biesta, Gert ![]() ![]() Book published by Verlag Julius Klinkhardt (2008) Detailed reference viewed: 49 (1 UL) |
||