![]() Tröhler, Daniel ![]() in Tröhler, Daniel; Soëtard, Michel; Chalmel, Loïc (Eds.) Education et révolution. Actes du colloque Johann Heinrich Pestalozzi (2010) Detailed reference viewed: 76 (2 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() in Forum für Politik, Gesellschaft und Kultur in Luxemburg (2010), (295), 48-50 Detailed reference viewed: 137 (1 UL)![]() ![]() Tröhler, Daniel ![]() in Klemme, Heiner F.; Kuehn, Manfred (Eds.) Dictionary of eighteenth-century German philosophers, volume II (2010) Detailed reference viewed: 101 (2 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() in Horlacher, Rebekka (Ed.) Sämtliche Briefe an Pestalozzi. Band 2. 1805-1809 (2010) Detailed reference viewed: 45 (0 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() in Horlacher, Rebekka; Tröhler, Daniel (Eds.) Sämtliche Briefe an Pestalozzi. Band 1. 1764-1804 (2009) Detailed reference viewed: 54 (0 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() in Yearbook of the National Society for the Study of Education (2009), 108 Detailed reference viewed: 102 (2 UL)![]() ![]() Tröhler, Daniel ![]() in Baker, Bernadette (Ed.) New Curriculum History (2009) Detailed reference viewed: 124 (0 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() in Journal of Curriculum Studies (2009), 41 This study examines apparently similar historical phenomena in 19th‐century Prussia and Switzerland: the establishment of modern foreign languages in the curriculum of upper‐secondary education. Through ... [more ▼] This study examines apparently similar historical phenomena in 19th‐century Prussia and Switzerland: the establishment of modern foreign languages in the curriculum of upper‐secondary education. Through the course of the 19th century, there appear to have been great transnational European affinities with regard to both the differentiation of the upper‐secondary education into types and the development of the curriculum. However, the contextualization of the curriculum within the overall organization of the school system raises doubts as to whether the similarity is more than only quantitative. A second contextualization of the overall organization of education within cultural convictions also reveals fundamental differences rooted in different political convictions, such as monarchism and republicanism. As a result, despite the formal similarities, the establishment of the foreign language education in Switzerland and Prussia could not have been more different. [less ▲] Detailed reference viewed: 139 (1 UL)![]() ![]() Tröhler, Daniel ![]() in P. Smeyers & M. Depaepe (Eds.). Educational research: Proofs, arguments and other reasonings. (2009) Detailed reference viewed: 115 (0 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() Book published by Pestalozzianum (2009) Achtbändige Studienausgabe der Werke Johann Heinrich Pestalozzis. In den hier versammelten Schriften zur Französischen Revolution setzt sich Pestalozzi mit den sozialen und wirtschaftlichen Ursachen und ... [more ▼] Achtbändige Studienausgabe der Werke Johann Heinrich Pestalozzis. In den hier versammelten Schriften zur Französischen Revolution setzt sich Pestalozzi mit den sozialen und wirtschaftlichen Ursachen und Folgen der Französischen Revolution auseinander. Diese Analysen erlauben es ihm, Stellung zu den politischen Unruhen nehmen, die im Gefolge der Französischen Revolution auch auf die Schweiz übergriffen (Stäfner Unruhen 1794/95). Trotz seiner grundsätzlichen Sympathie für die Anliegen der minder berechtigten Landbevölkerung weist er eine Neuorientierung der Gesellschaft zurück, die nur das wirtschaftliche Eigeninteresse der Bürger ins Zentrum rückt und das Gemeinwohl vernachlässigt. [less ▲] Detailed reference viewed: 63 (0 UL)![]() ; Tröhler, Daniel ![]() Book published by Lep (2009) Detailed reference viewed: 60 (0 UL)![]() ![]() Tröhler, Daniel ![]() in Soëtard, Michel; Tröhler, Daniel (Eds.) Johann Heinrich Pestalozzi. Écrits sur la Méthode, Volume II – Industrie, pauvreté et éducation (2009) Detailed reference viewed: 50 (1 UL)![]() ; Tröhler, Daniel ![]() Book published by Pestalozzianum Verlag (2009) In der 1783 veröffentlichten Schrift Über Gesezgebung und Kindermord analysiert Pestalozzi ein Thema, das die zeitgenössische Diskussion aufwühlte wie kaum ein anderes soziales Problem: Wie kommt es dazu ... [more ▼] In der 1783 veröffentlichten Schrift Über Gesezgebung und Kindermord analysiert Pestalozzi ein Thema, das die zeitgenössische Diskussion aufwühlte wie kaum ein anderes soziales Problem: Wie kommt es dazu, dass ledige Mütter ihre eigenen Kinder kurz nach der Geburt töten, wie soll man mit ihnen umgehen und was kann präventiv dagegen unternommen werden? Über Gesezgebung und Kindermord, aufgrund intensiver Quellenstudien verfasst, fasst die tötenden Mütter als Opfer sozialpolitischer Missstände auf und fordert umfassende sozialpolitische Reformen zur kulturellen Erneuerung der Gesellschaft. Aufgrund der realitätsnahen Schilderungen besitzt diese Studie eine grosse Faszination auch für zeitgenössische Leserinnen und Leser und ermöglicht gleichzeitig einen direkten Blick in die Lebenswelt des 18. Jahrhunderts. [less ▲] Detailed reference viewed: 364 (0 UL)![]() ![]() Tröhler, Daniel ![]() in Johann Heinrich Pestalozzi. Schriften zur Französischen Revolution (2009) Detailed reference viewed: 58 (1 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() in Böhm, Winfried; Fuchs, Birgitta; Seichter, Sabine (Eds.) Hauptwerke der Pädagogik (2009) Detailed reference viewed: 60 (1 UL)![]() ![]() Tröhler, Daniel ![]() in Caruso, Marcelo; Kemnitz, Heidemarie; Link, Jörg-W. (Eds.) Orte der Bildungsgeschichte (2009) Detailed reference viewed: 49 (2 UL)![]() ![]() Tröhler, Daniel ![]() in Tröhler, Daniel; Ritzmann, Iris (Eds.) Johann Heinrich Pestalozzi. Über Gesetzgebung und Kindermord (2009) Detailed reference viewed: 90 (1 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() in Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft (2009), 55(5), 817-819 Detailed reference viewed: 67 (0 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() in Profesorado (2009), 13(2), 1-15 Estamos inmersos en un proceso de armonización del globo educativo, en una política educativa mundial. PISA representa su más distinguido instrumento. Esta nueva gobernación mundial tiene sus raíces en el ... [more ▼] Estamos inmersos en un proceso de armonización del globo educativo, en una política educativa mundial. PISA representa su más distinguido instrumento. Esta nueva gobernación mundial tiene sus raíces en el medio cultural del contexto de la Guerra Fría. El fracaso de las iniciativas educativas condujo a un nuevo modelo de gobernación en el cual se estandarizaron los exámenes a gran escala surgidos como el instrumento principal en la gobernación educativa, como PISA. Mi tesis, como conclusión es que precisamente porque la idea de gobernación global está arraigada en una cultura específica, los instrumentos desarrollados corren el riesgo de afectar sólo a estructuras formales en otras culturas. Cerraré mi presentación preguntando qué desafíos esperan a la investigación en educación ante estos acontecimientos. [less ▲] Detailed reference viewed: 1062 (2 UL)![]() Tröhler, Daniel ![]() Book published by NZZ Libro (2009) Detailed reference viewed: 47 (0 UL) |
||