References of "Reichert, Monique 50002918"
     in
Bookmark and Share    
See detailC-Test = C-Test? Zur Vergleichbarkeit zwischen C-Tests.
Reichert, Monique UL

in Fremdsprachen und Hochschule (2010), 82

Detailed reference viewed: 96 (0 UL)
See detailThe C-test, the TCF and the CEFR: a validation study.
Reichert, Monique UL; Keller, Ulrich UL; Martin, Romain UL

in Grotjahn, Rüdiger (Ed.) Der C-Test: Beiträge aus der aktuellen Forschung. The C-Test: Contributions from Current Research (2010)

Detailed reference viewed: 183 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailThe structure of academic self-concepts revisited: The nested Marsh/Shavelson model
Brunner, Martin UL; Keller, Ulrich UL; Dierendonck, Christophe UL et al

in Journal of Educational Psychology (2010), 102(4), 964-981

Detailed reference viewed: 443 (28 UL)
Full Text
See detailLuxemburger Schülerinnen und Schüler im internationalen Vergleich
Boehm, Bettina; Brunner, Martin UL; Dierendonck, Christophe UL et al

in SCRIPT; EMACS (Eds.) PISA 2009. Nationaler Bericht Luxemburg (2010)

Detailed reference viewed: 86 (5 UL)
Full Text
See detailZusammenfassung der Ergebnisse von PISA 2009
Boehm, Bettina; Brunner, Martin UL; Dierendonck, Christophe UL et al

in SCRIPT; EMACS (Eds.) PISA 2009. Nationaler Bericht Luxemburg (2010)

Detailed reference viewed: 89 (9 UL)
Full Text
See detailUnterschiede zwischen Schulformen und Schulen
Keller, Ulrich UL; Reichert, Monique UL; Brunner, Martin UL et al

in SCRIPT; EMACS (Eds.) PISA 2009. Nationaler Bericht Luxemburg (2010)

Detailed reference viewed: 175 (11 UL)
Full Text
See detailKompetenzerwerb in Bezug auf das kulturelle und sozio‐ökonomische Umfeld
Ugen, Sonja UL; Brunner, Martin UL; Dierendonck, Christophe UL et al

in SCRIPT; EMACS (Eds.) PISA 2009. Nationaler Bericht Luxemburg (2010)

Detailed reference viewed: 93 (8 UL)
See detailL'évaluation des compétences langagières
Burton, Réginald UL; Reichert, Monique UL; Martin, Romain UL

in Blais, Jean-Guy (Ed.) Évaluation des apprentissages et technologies de l’information et de la communication : Enjeux, applications et modèles de mesure. (2009)

Detailed reference viewed: 69 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailThe cross-cultural generalizability of a new structural model of academic self-concepts.
Brunner, Martin UL; Keller, Ulrich UL; Hornung, Caroline UL et al

in Learning & Individual Differences (2009), 19

Detailed reference viewed: 130 (7 UL)
Peer Reviewed
See detailOutil d’évaluation en langue dans le cadre d’une enquête internationale : tentative de mise à l’épreuve du C-Test.
Artus, Frédérique; Reichert, Monique UL

Scientific Conference (2008, January 10)

Detailed reference viewed: 37 (0 UL)
See detailLe C-Test comme outil d'évaluation en langue dans le cadre d'une enquête internationale : tentative de mise à l'épreuve
Artus, Frédérique; Reichert, Monique UL; Demeuse, Marc et al

in Les Cahiers de la Section des sciences de l'éducation. Variations sur le thème des langues modernes (2008)

Detailed reference viewed: 104 (0 UL)
See detailKetty, Carlos et Goran ... au pays du redoublement
Reichert, Monique UL; Dierendonck, Christophe UL

in La place de l'école dans la société luxembourgeoise de demain (2008)

Detailed reference viewed: 67 (7 UL)
See detailKetty, Carlos, Goran... au pays du redoublement
Reichert, Monique UL; Dierendonck, Christophe UL; Martin, Romain UL et al

in La place de l’école dans la société luxembourgeoise de demain (2008)

Detailed reference viewed: 86 (9 UL)
Peer Reviewed
See detailWelche Vergleichbarkeit zwischen C-Tests in verschiedenen Sprachen?
Reichert, Monique UL

Scientific Conference (2008)

Detailed reference viewed: 44 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailA Nation-Wide Computer-based School Monitoring Program
Keller, Ulrich UL; Martin, Romain UL; Reichert, Monique UL et al

in International Journal of Psychology (2008), 43

Detailed reference viewed: 81 (6 UL)
See detailLieu de naissance et statut socio-économique des élèves.
Burton, Réginald UL; Reichert, Monique UL; Brunner, Martin UL et al

in Boehm, B; Brunner, M; Burton, Réginald (Eds.) et al Résultats de l’étude PISA 2006 (2007)

Detailed reference viewed: 73 (2 UL)
See detailRésultats de l’étude PISA 2006
Bertemes, J; Blanke, I; Boehm, B et al

Report (2007)

Detailed reference viewed: 72 (2 UL)