References of "Poncelet, Débora 50002879"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
Peer Reviewed
See detailDévelopper les compétences numériques au préscolaire : croyances et pratiques déclarées des futurs enseignants luxembourgeois
Vlassis, Joëlle UL; Dierendonck, Christophe UL; Mancuso, Giovanna UL et al

in ACTES DU 2ème COLLOQUE INTERNATIONAL DU LASALE SUR LE DECROCHAGE SCOLAIRE, Luxembourg 14-15 May 2014 (2014)

Detailed reference viewed: 47 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailRôle parental, sentiment de compétence et engagement des parents dans le cursus scolaire de leur enfant
Poncelet, Débora UL; Dierendonck, Christophe UL; Kerger, Sylvie UL et al

in Revue Internationale de l'Education Familiale (2014), 36

Through the findings from the analysis of the 139 parents’ and children’s answers attending the 3rd year (theoretically aged 8) of fundamental education in Luxembourg at the Hoover-Dempsey and Sandler ... [more ▼]

Through the findings from the analysis of the 139 parents’ and children’s answers attending the 3rd year (theoretically aged 8) of fundamental education in Luxembourg at the Hoover-Dempsey and Sandler survey (1995, 1997), we look for highlighting the influence of parental educative role and the parental self-efficacy within the process of parents’ decision making to be involved in their children’s school process. Our data show that the parents’ self-efficacy and their perception of their educative role seem to be a key element within the process and an "in-between element" in connection to the parents’ school past (mainly regarding the school performance) and the children’s variables including their academic performance. We also conclude that parental self-efficacy and parental educative role are two components influenced by the social and cultural background of families. [less ▲]

Detailed reference viewed: 224 (12 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLes représentations des enseignants du lycée au Luxembourg issus de la formation pédagogique : motivation professionnelle, méthodes d’enseignement privilégiées et estime de soi
Kerger, Sylvie UL; Poncelet, Débora UL

Scientific Conference (2013, August 28)

Ce projet de recherche a permis de tracer un profil des enseignants (anciens stagiaires), engagés actuellement dans l'enseignement secondaire, quant à leur motivation du choix professionnel, leur ... [more ▼]

Ce projet de recherche a permis de tracer un profil des enseignants (anciens stagiaires), engagés actuellement dans l'enseignement secondaire, quant à leur motivation du choix professionnel, leur satisfaction professionnelle, leurs pratiques et leurs méthodes d’enseignement ainsi que leur estime de soi. [less ▲]

Detailed reference viewed: 146 (5 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEvaluation au sein d'un lycée-pilote au Luxembourg: Conceptions des enseignants sur les évaluations des compétences des élèves.
Villanyi, Denise UL; Mancuso, Giovanna UL; Poncelet, Débora UL et al

in Actes du Congrès AREF 2013 : Actualité de la recherche en éducation et en formation. (2013)

Detailed reference viewed: 60 (7 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEvaluation externe d’un lycée-pilote au Luxembourg – utilisation de questionnaires en miroir pour comparer l’opinion des différents acteurs de la communauté scolaire.
Villanyi, Denise UL; Mancuso, Giovanna UL; Poncelet, Débora UL et al

in Actes du 25ème colloque de l’ADMEE-Europe Fribourg 2013 : Evaluation et autoévaluation, quels espaces de formation (2013)

Detailed reference viewed: 51 (2 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailAnalyse of the semantic field of Social representation between teachers and parents of the School/Family relationship
Pelt, Véronique UL; Poncelet, Débora UL

in Papers on Social Representations = Textes sur les représentations sociales (2012), 21

Detailed reference viewed: 28 (1 UL)
Peer Reviewed
See detail« Le portfolio ». Apprendre à travers l’évaluation.
Poncelet, Débora UL

Scientific Conference (2012)

Detailed reference viewed: 19 (4 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailUn modèle en pistes causales pour appréhender la complexité du phénomène d’accrochage scolaire lors de la transition primaire-secondaire
Poncelet, Débora UL; Lafontaine, Dominique

in Mesure et Evaluation en Education [=MEE] (2011), 34(1), 55-95

Detailed reference viewed: 66 (0 UL)