References of "Kreis, Yves 50002135"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
See detailEntdeckendes Lernen im Mathematikunterricht der Grundschule: Natürliche Zahlen
Kreis, Yves UL

Book published by University of Luxembourg - 3. Aufl. (2012)

Detailed reference viewed: 43 (1 UL)
See detailDynamische Mathematik mit GeoGebra
Kreis, Yves UL

Speeches/Talks (2011)

Die Bildungsstandards Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Geometriesysteme (DGS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit ... [more ▼]

Die Bildungsstandards Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Geometriesysteme (DGS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit Fragestellungen auseinanderzusetzen und Hypothesen aufzustellen. Anschließend müssen diese natürlich noch immer mathematisch bewiesen werden; diese Beweise lehnen sich aber oft an den durchlaufenen Prozess der Schüler/-innen an und sind somit leichter verständlich. [less ▲]

Detailed reference viewed: 45 (3 UL)
Full Text
See detailGeoGebra
Hohenwarter, Markus; Borcherds, Michael; Ancsin, Gabor et al

Software (2011)

Detailed reference viewed: 49 (3 UL)
Full Text
See detailGeoGebra(Mobile) and TAO 2.0: Unleashing the power of assessment in geometry
Kreis, Yves UL; Jadoul, Raynald

Scientific Conference (2011, March 30)

Detailed reference viewed: 59 (5 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEstablishing a Professional Development Network in England around Dynamic Mathematics Software
Lavicza, Zsolt; Hohenwarter, Markus; Jones, Keith et al

Poster (2011, February 10)

The principal aim of this project was to conduct research on GeoGebra-related professional development materials and approaches. The study was conducted through tight collaboration of educational ... [more ▼]

The principal aim of this project was to conduct research on GeoGebra-related professional development materials and approaches. The study was conducted through tight collaboration of educational researchers and mathematics teachers in England utilising frameworks of communities of inquiry (Jaworski, 2006) and collaborative design (Cobb, Confrey, diSessa, Lehrer, & Schauble, 2003). By joint collaboration and design we aimed to establish a core group of GeoGebra experts in England who can offer professional development and support for teachers. We also wanted to explore the ways in which GeoGebra can be used to enhance the teaching and learning of mathematics within the English curriculum. [less ▲]

Detailed reference viewed: 42 (2 UL)
Full Text
See detailDynamische Mathematik mit GeoGebra
Kreis, Yves UL

Speeches/Talks (2011)

Die Bildungsstandards Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Geometriesysteme (DGS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit ... [more ▼]

Die Bildungsstandards Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Geometriesysteme (DGS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit Fragestellungen auseinanderzusetzen und Hypothesen aufzustellen. Anschliessend müssen diese natürlich noch immer mathematisch bewiesen werden; diese Beweise lehnen sich aber oft an den durchlaufenen Prozess der Kinder an und sind somit leichter verständlich. [less ▲]

Detailed reference viewed: 48 (3 UL)
Full Text
See detailDynamische Mathematik mit GeoGebra
Kreis, Yves UL

Speeches/Talks (2011)

Die Bildungsstandards Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Geometriesysteme (DGS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit ... [more ▼]

Die Bildungsstandards Mathematik für die Klassen begünstigen einen entdeckenden, problemorientierten Unterricht. Dynamische Geometriesysteme (DGS) wie GeoGebra erlauben den Schüler/-innen sich mit Fragestellungen auseinanderzusetzen und Hypothesen aufzustellen. Anschliessend müssen diese natürlich noch immer mathematisch bewiesen werden; diese Beweise lehnen sich aber oft an den durchlaufenen Prozess der Kinder an und sind somit leichter verständlich. [less ▲]

Detailed reference viewed: 76 (4 UL)
Full Text
See detailEntdeckendes Lernen im Mathematikunterricht der Grundschule: Geometrie
Kreis, Yves UL

Book published by University of Luxembourg - 2. Aufl. (2011)

Detailed reference viewed: 102 (2 UL)
Full Text
See detaili2g Common File Format Final Version
Egido, Santiago; Hendriks, Maxim; Kreis, Yves UL et al

Report (2010)

Detailed reference viewed: 51 (2 UL)
Full Text
See detailGeoGebra - Dynamic Mathematics for Everyone
Kreis, Yves UL

Scientific Conference (2010, July 27)

Detailed reference viewed: 37 (4 UL)
See detailTechnical Aspects of Intergeo
Kreis, Yves UL; Kortenkamp, Ulrich

Scientific Conference (2010, July 02)

• Formal Descriptions of Constructions, Exercises and other Digital Content in Mathematics • Data Exchange in Mathematics and Mathematics Education • Comparison of Interactive Geometry Tools • Mathematics ... [more ▼]

• Formal Descriptions of Constructions, Exercises and other Digital Content in Mathematics • Data Exchange in Mathematics and Mathematics Education • Comparison of Interactive Geometry Tools • Mathematics Education and Social Networks/Web 2.0 • Integration of Digital Content in the Classroom • Innovative Uses of ICT in Teaching Mathematics [less ▲]

Detailed reference viewed: 49 (6 UL)
Peer Reviewed
See detailGeoGebraPrim - GeoGebra for Primary School
Kreis, Yves UL; Dording, Carole UL; Keller, Ulrich UL

Scientific Conference (2010, June 30)

The aims of the project are on one hand the improvement of the children’s understanding of the elementary geometric concepts and on the other side a deeper insight in the bond of geometry and algebra. The ... [more ▼]

The aims of the project are on one hand the improvement of the children’s understanding of the elementary geometric concepts and on the other side a deeper insight in the bond of geometry and algebra. The study consists in a pre-/post-test scenario combined with observations of particularly interesting situations. All in all 59 children of 9 years have participated; about half of them have followed a traditional paper/pencil geometry course while the others have been mixing experiences on the computer to the traditional ones. In last years presentation we have given a short overview of the project, explained the educational and technological concepts used and presented first results of the study. This year we will present the outcomes of the project based on statistical analysis of the children's answers comparing the different questions/tests as well as our observations during class. [less ▲]

Detailed reference viewed: 36 (4 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailThe Future of GeoGebra
Kreis, Yves UL; Hohenwarter, Markus

Scientific Conference (2010, June 29)

The development team of GeoGebra is growing and very busy. Besides GeoGebra was selected to participate in the Google Summer of Code (GSoC) initiative where 5 students have been assigned to the ... [more ▼]

The development team of GeoGebra is growing and very busy. Besides GeoGebra was selected to participate in the Google Summer of Code (GSoC) initiative where 5 students have been assigned to the association. In our presentation we will show alpha and beta development ideas which might get included in a future GeoGebra version: GeoGebraCAS, GeoGebra3D, GeoGebraTouch, Layout Manager, Locus Line Equation, Implicit Plotting, ... [less ▲]

Detailed reference viewed: 24 (3 UL)
Full Text
See detailFirst International GeoGebra Conference 2009
Chrysanthou, Irene; Hohenwarter, Judith; Hohenwarter, Markus et al

Report (2010)

The principal aim of the First International GeoGebra Conference 2009 was to discuss the direction and vision the GeoGebra community should take in the future. On July 14th and 15th, 2009, a group of 114 ... [more ▼]

The principal aim of the First International GeoGebra Conference 2009 was to discuss the direction and vision the GeoGebra community should take in the future. On July 14th and 15th, 2009, a group of 114 people from 35 countries met for the First International GeoGebra Conference in Hagenberg, Austria at the RISC institute of the Johannes Kepler University Linz. During these two days researchers, developers, and teachers discussed and shared their experiences and ideas concerning GeoGebra in five working groups: Software Development and Online Systems; Teaching Experiences in Primary and Secondary Schools; Creation of Instructional Materials; GeoGebra at Universities and in Teacher Education; GeoGebra Institutes and Research. This report summarizes the GeoGebra related experiences of the conference participants as well as outcomes of the working group discussions and future plans for the development of GeoGebra and its user community. [less ▲]

Detailed reference viewed: 75 (4 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailInteroperable Interactive Geometry for Europe - First Technological and Educational results and future challenges of the Intergeo project
Kortenkamp, Ulrich; Blessing, Axel M.; Dohrmann, Christian et al

in Durand-Guerrier, Viviane; Soury-Lavergne, Sophie; Arzarello, Ferdinando (Eds.) Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (2010)

In this overview article we describe the manifold achievements and challenges of Intergeo, a project co-funded within the eContentplus programme of the European Union.

Detailed reference viewed: 30 (6 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailDynamic mathematics and computer-assisted testing: GeoGebra inside TAO
Kreis, Yves UL; Dording, Carole UL; Porro, Vincent et al

in Kortenkamp, Ulrich; Pech, Pavel; Dohrmann, Christian (Eds.) et al Proceedings of the Interoperable Interactive Geometry Conference 2010 (2010)

In this article we present the integration of the dynamic mathematics system GeoGebra into the computer-assisted testing framework TAO. One chapter is dedicated to the explanations of the tools involved ... [more ▼]

In this article we present the integration of the dynamic mathematics system GeoGebra into the computer-assisted testing framework TAO. One chapter is dedicated to the explanations of the tools involved as well as their communication. Another one focuses on a small-scale test, explaining the building of such a test, describing its realization as well as the constraints met and reporting on the collected data as well as its possible usage. [less ▲]

Detailed reference viewed: 67 (4 UL)
Full Text
See detailKonstruktionsbeschreibungen und DGS
Kortenkamp, Ulrich; Kreis, Yves UL

in Lindmeier, Anke M.; Ufer, Stefan (Eds.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2010 (2010)

Die Fähigkeit zur Formalisierung von Konstruktionsbeschreibungen ist ein Ziel im Mathematikunter-richt. Oft mangelt es Schülerinnen und Schülern an der notwendigen Strenge. Dabei ist unklar, wie genau ... [more ▼]

Die Fähigkeit zur Formalisierung von Konstruktionsbeschreibungen ist ein Ziel im Mathematikunter-richt. Oft mangelt es Schülerinnen und Schülern an der notwendigen Strenge. Dabei ist unklar, wie genau eigentlich eine solche Beschreibung sein muss. Aus der Entwicklung eines gemeinsamen Dateiformates für DGS heraus stammt eine Betrachtungs-weise, die die mathematische Beschreibung von Konstruktionen vereinfacht. Eine klare Trennung von Objekten und ihren Beziehungen zueinander hilft nicht nur dem Computer, sondern sowohl Lehrper-sonen als auch Lernenden, den Kerngedanken einer Konstruktion zu verstehen. Dies hat nicht nur Einfluss auf die Verschriftlichung von Konstruktionen, sondern auch auf den Umgang mit DGS all-gemein (Konstruktionsreihenfolge, Umkehrung von Konstruktionen, freie/abhängige Elemente). Wir stellen zudem vor, wie das neue i2g-Format, welches im Intergeo-Projekt (http://i2geo.net) entwi-ckelt wurde, den Datenaustausch zwischen verschiedenen Geometrie-Programmen ermöglicht (hier: GeoGebra und Cinderella). [less ▲]

Detailed reference viewed: 54 (7 UL)
Full Text
See detailGeoGebraPrim - GeoGebra in der Grundschule
Kreis, Yves UL; Dording, Carole UL; Keller, Ulrich UL

in Lindmeier, Anke M.; Ufer, Stefan (Eds.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2010 (2010)

In diesem Artikel wird das von der Universität Luxemburg finanzierte For-schungsprojekt GeoGebraPrim – GeoGebra in der Grundschule vorgestellt. Wir geben zuerst einen kurzen Überblick über das ... [more ▼]

In diesem Artikel wird das von der Universität Luxemburg finanzierte For-schungsprojekt GeoGebraPrim – GeoGebra in der Grundschule vorgestellt. Wir geben zuerst einen kurzen Überblick über das Forschungsprojekt, er-klären anschließend die angewandten pädagogischen und technologischen Konzepte und stellen schlussendlich einige Resultate vor. [less ▲]

Detailed reference viewed: 155 (11 UL)
Full Text
See detailThe project GeoGebraPrim - GeoGebra for Primary School
Kreis, Yves UL

Scientific Conference (2009, November 14)

S'adjunta un article que presenta el projecte GeoGebraPrim – GeoGebra for Primary School, una recerca finançada per la University of Luxembourg. Es dóna una ullada ràpida al projecte, s'expliquen els ... [more ▼]

S'adjunta un article que presenta el projecte GeoGebraPrim – GeoGebra for Primary School, una recerca finançada per la University of Luxembourg. Es dóna una ullada ràpida al projecte, s'expliquen els conceptes didàctics i tecnològics que s'hi incorporen, així com l'establiment d'uns grups-classe de control i uns altres grups per a l'estudi pròpiament dit, es comenten el pre-test i el post-test que es faran en connexió amb el treball amb GeoGebra i es presenten els primers resultats de l'estudi. [less ▲]

Detailed reference viewed: 29 (3 UL)
Full Text
See detailReport on Implementations of the Common File Format
Hendriks, Maxim; Kortenkamp, Ulrich; Kreis, Yves UL et al

Report (2009)

Detailed reference viewed: 33 (7 UL)