References of "Kerger, Sylvie 50002083"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
Peer Reviewed
See detailLe portfolio de développement professionnel en formation initiale et continue : description, comparaison et mise en perspective de quatre dispositifs de formation.
Poncelet, Débora UL; Brendel, Michelle UL; Bourg, Viviane UL et al

in Dierendonck, Christophe; Loarer, Even; Rey, Bernard (Eds.) L’évaluation des compétences en milieu scolaire et en milieu professionnel (2014)

Detailed reference viewed: 229 (27 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailRôle parental, sentiment de compétence et engagement des parents dans le cursus scolaire de leur enfant
Poncelet, Débora UL; Dierendonck, Christophe UL; Kerger, Sylvie UL et al

in Revue Internationale de l'Education Familiale (2014), 36

Through the findings from the analysis of the 139 parents’ and children’s answers attending the 3rd year (theoretically aged 8) of fundamental education in Luxembourg at the Hoover-Dempsey and Sandler ... [more ▼]

Through the findings from the analysis of the 139 parents’ and children’s answers attending the 3rd year (theoretically aged 8) of fundamental education in Luxembourg at the Hoover-Dempsey and Sandler survey (1995, 1997), we look for highlighting the influence of parental educative role and the parental self-efficacy within the process of parents’ decision making to be involved in their children’s school process. Our data show that the parents’ self-efficacy and their perception of their educative role seem to be a key element within the process and an "in-between element" in connection to the parents’ school past (mainly regarding the school performance) and the children’s variables including their academic performance. We also conclude that parental self-efficacy and parental educative role are two components influenced by the social and cultural background of families. [less ▲]

Detailed reference viewed: 306 (12 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLes représentations des enseignants du lycée au Luxembourg issus de la formation pédagogique : motivation professionnelle, méthodes d’enseignement privilégiées et estime de soi
Kerger, Sylvie UL; Poncelet, Débora UL

Scientific Conference (2013, August 28)

Ce projet de recherche a permis de tracer un profil des enseignants (anciens stagiaires), engagés actuellement dans l'enseignement secondaire, quant à leur motivation du choix professionnel, leur ... [more ▼]

Ce projet de recherche a permis de tracer un profil des enseignants (anciens stagiaires), engagés actuellement dans l'enseignement secondaire, quant à leur motivation du choix professionnel, leur satisfaction professionnelle, leurs pratiques et leurs méthodes d’enseignement ainsi que leur estime de soi. [less ▲]

Detailed reference viewed: 190 (5 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailHow can we enhance girl’s interest in scientific topics?
Kerger, Sylvie UL; Martin, Romain UL; Brunner, Martin UL

in British Journal of Educational Psychology (2011), 81(4), 606-628

Detailed reference viewed: 188 (1 UL)
Peer Reviewed
See detailPremier regard sur l’éducation familiale au Luxembourg et les relations école-famille.
Poncelet, Débora UL; Kerger, Sylvie UL; Dierendonck, Christophe UL

in catarsi, enzo; pourtois, jp (Eds.) Les formations et les recherches en éducation familiale (2011)

Detailed reference viewed: 75 (3 UL)
Peer Reviewed
See detailLe point sur l’éducation familiale et les relations école-famille au Luxembourg.
Poncelet, Débora UL; Kerger, Sylvie UL

in Catarsi, e (Ed.) La formation et la recherche en éducation familiale. Etats des lieux par pays (2010)

Detailed reference viewed: 64 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLes interactions individualisées maître-élève : une comparaison entre la France et le Luxembourg.
Jarlégan, Annette; Tazouti, Youssef; Flieller, André et al

in Revue Française de Pédagogie (2010), 173

Detailed reference viewed: 121 (4 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLes interactions individualisées maître-élève : une comparaison entre la France et le Luxembourg.
Jarlégan, Annette; Tazouti, Youssef; Flieller, André et al

in Revue Française de Pédagogie (2010), 173

Detailed reference viewed: 138 (1 UL)