References of "Hörstermann, Thomas 50002007"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
See detailFaktorenanalyse, dreimodale
Krolak-Schwerdt, Sabine UL; Hörstermann, Thomas UL

in Wirtz, Markus Antonius (Ed.) Dorsch - Lexikon der Psychologie (2013)

Detailed reference viewed: 26 (3 UL)
Full Text
See detailFaktorenanalyse, exploratorische
Krolak-Schwerdt, Sabine UL; Hörstermann, Thomas UL

in Wirtz, Markus Antonius (Ed.) Dorsch - Lexikon der Psychologie (2013)

Detailed reference viewed: 62 (1 UL)
Full Text
See detailRotation
Krolak-Schwerdt, Sabine UL; Hörstermann, Thomas UL

in Wirtz, Markus Antonius (Ed.) Dorsch - Lexikon der Psychologie (2013)

Detailed reference viewed: 23 (3 UL)
Peer Reviewed
See detailÜbergangsentscheidungen am Ende der Grundschulzeit. Die Entscheidungsprozesse der Lehrkräfte.
Gräsel, Cornelia; Krolak-Schwerdt, Sabine UL; Böhmer, Ines et al

Scientific Conference (2013)

Detailed reference viewed: 27 (2 UL)
Peer Reviewed
See detailDie Informationssuche von erfahrenen und angehenden Lehrkräften bei der Übergangsempfehlung zur weiterführenden Schule.
Böhmer, Ines; Hörstermann, Thomas UL; Gräsel, Cornelia et al

Scientific Conference (2012, September)

Detailed reference viewed: 29 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailDie Informationssuche bei der Erstellung der Übergangsempfehlung: Die Rolle von Fallkonsistenz und Expertise
Böhmer, Ines; Hörstermann, Thomas UL; Gräsel, Cornelia et al

in Unterrichtswissenschaft (2012), 40

Detailed reference viewed: 146 (38 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailTeachers’ typology of student categories. A cluster analytic study
Hörstermann, Thomas UL; Krolak-Schwerdt, Sabine UL

in Gaul, Wolfgang; Geyer-Schulz, Andreas; Schmidt-Thieme, Lars (Eds.) et al Studies in classification, data analysis and knowledge organization (2012)

Detailed reference viewed: 85 (5 UL)
Peer Reviewed
See detailDie Informationssuche der Lehrkräfte bei der Erstellung der Übergangsempfehlung. Welche Rolle spielen Falltypikalität und Kontextinformationen.
Nölle, Ines; Hörstermann, Thomas UL; Gräsel, Ines et al

Scientific Conference (2011, September)

Detailed reference viewed: 21 (0 UL)
See detailTeacher's typology of student categories. A cluster analytic study
Hörstermann, Thomas UL; Krolak-Schwerdt, Sabine UL

Scientific Conference (2011, August)

Detailed reference viewed: 55 (2 UL)
Peer Reviewed
See detailDie Informationssuche der Lehrkräfte bei der Erstellung der Übergangsempfehlung. Eine Mouselab-Untersuchung
Nölle, Ines; Hörstermann, Thomas UL; Gräsel, Cornelia et al

Scientific Conference (2011, March)

Detailed reference viewed: 17 (0 UL)
Full Text
See detailDie Übergangsempfehlung am Ende der Grundschulzeit. Welche Merkmale von Schülerinnen und Schülern erachten Lehrkräfte als übergangsrelevant?
Nölle, Ines; Gräsel, Cornelia; Hörstermann, Thomas UL et al

in Schulverwaltung: Zeitschrift für Schulleitung und Schulaufsicht, Nordrhein-Westfalen (2011), 22

Detailed reference viewed: 45 (7 UL)
Peer Reviewed
See detailDiagnostic competence in school transition recommendations
Gräsel, Cornelia; Nölle, Ines; Krolak-Schwerdt, Sabine UL et al

Scientific Conference (2010, October)

Detailed reference viewed: 19 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailComparison of regression-based modeling methods for judgment data.
Krolak-Schwerdt, Sabine UL; Hörstermann, Thomas UL

Scientific Conference (2010, July)

Detailed reference viewed: 10 (0 UL)