References of "Greiff, Samuel 50001890"
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See detailAssessment of problem solving and higher order thinking
Greiff, Samuel UL; Martin, Romain UL

in Spector, J. M. (Ed.) Encyclopedia of Educational Technology (2015)

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See detailInvited expert at panel discussion.
Greiff, Samuel UL

Presentation (2014, November)

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See detailWorkshop on complex problem solving
Greiff, Samuel UL

Presentation (2014, October)

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Peer Reviewed
See detailMoving towards the assessment of collaborative problem solving skills with a tangible user interface
Ras, Eric; Krkovic, Katarina UL; Greiff, Samuel UL et al

in Turkish Online Journal of Educational Technology (2014), 13(4), 95-104

The research on the assessment of collaborative problem solving (ColPS), as one crucial 21st Century Skill, is still in its beginnings. Using Tangible User Interfaces (TUI) for this purpose has only been ... [more ▼]

The research on the assessment of collaborative problem solving (ColPS), as one crucial 21st Century Skill, is still in its beginnings. Using Tangible User Interfaces (TUI) for this purpose has only been marginally investigated in technology-based assessment. Our first empirical studies focused on light-weight performance measurements, usability, user experience, and gesture analysis to increase our understanding of how people interact with TUI in an assessment context. In this paper we propose a research agenda for assessing ColPS of individuals using the Microworlds methodology implemented on TUIs. In a first example item, we use so-called Micro- DYN items, which are independent microworld scenarios that rely on structural linear equations as underlying model. As the MicroDYN approach has been thoroughly empirically investigated for the assessment of complex problem solving of individuals, it offers a good basis for a reliable and valid assessment. We describe how this approach was applied to create an assessment item for a collaborative setting. This item described in this paper implements a simplified model of a MicroDYN item related to climate change using knowledge of previous studies. Therefore, the focus of the item’s construction lies on meeting the requirements for a standardised high quality assessment. Finally, a research agenda is proposed to sketch the main research issues. [less ▲]

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See detailNaturwissenschaftliches Denken und Komplexes Problemlösen. Zwei Verwandte.
Greiff, Samuel UL

Presentation (2014, October)

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Peer Reviewed
See detailKomplexes Problemlösen in Large Scale Assessments: Konstruktvalidität eines innovativen Assessments
Mainert, Jakob UL; Greiff, Samuel UL

Scientific Conference (2014, September 22)

Aktuelle Tests zum Komplexen Problemlösen (KPL) geben an dynamische und interaktive Probleme, wie sie beim Lernen und am Arbeitsplatz immer mehr vorkommen, zu simulieren. Dabei überschneidet sich KPL ... [more ▼]

Aktuelle Tests zum Komplexen Problemlösen (KPL) geben an dynamische und interaktive Probleme, wie sie beim Lernen und am Arbeitsplatz immer mehr vorkommen, zu simulieren. Dabei überschneidet sich KPL empirisch teilweise mit allgemeiner Intelligenz. Einzelbefunde sagen zwar Erfolg in Schule und Beruf durch KPL über Intelligenz hinaus vorher, doch spätestens mit der Aufnahme in Large Scale Assessments (LSA) wie PISA steht eine Validierung von KPL auf Konstruktebene aus, um die Anwendbarkeit in LSA empirisch zu fundieren. Ergebnisse zu konvergenter, divergenter und prädiktiver Validität dreier Messinstrumente für KPL sind die Ausganglage für die Fragestellungen, ob (1) drei KPL-Tests empirisch konvergieren, (2) KPL klar abgrenzbar von Intelligenz ist und (3) KPL auf Konstruktebene Schulerfolg vorhersagt? Wir untersuchten eine studentische Stichprobe (n=339) mit KPL-Tests ähnlicher zugrundeliegender Struktur und einem Matrizentest zu schlussfolgerndem Denken als Intelligenzmaß. Schulnoten als Maß für Schulerfolg wurden ebenfalls erhoben. Für Frage (1) kam ein Multitrait-Multimethod-Ansatz zum Einsatz, der die Generalisierbarkeit von Ergebnissen einzelner Messmethoden auf die Konstruktebene empirisch prüft. Für die Fragen (2) und (3), die Zusammenhänge zu schlussfolgerndem Denken und Schulerfolg betrachten, verwendeten wir Strukturgleichungsmodelle. Mit Konsistenzmaßen zwischen .50 und .60 sind die KPL-Tests ausreichend konvergent in dem, was sie messen. Damit sind die KPL-Werte relativ unabhängig von ihren Instrumenten. Wir haben auch Hinweise, dass KPL verschieden ist von Intelligenz, indem letzteres zwei KPL Dimensionen, Wissenserwerb und Wissensanwendung, nur mit βERW=.49 und βANW=.53 vorhersagte. Schulerfolg klärte KPL unabhängig von Intelligenz für naturwissenschaftliche Fächer mit βKPL=.22 auf. Die Ergebnisse bestätigen die Anwendbarkeit von innovativen KPL Assessments auch in sehr großen Erhebungen und stärken nicht zuletzt die Tragfähigkeit von Entscheidungen in der Praxis, die auf solche Ergebnisse zurückgreift und auf deren Validität angewiesen ist. [less ▲]

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Peer Reviewed
See detailKomplexes Problemlösen und sein Bezug zu Need For Cognition
Rudolph, Julia UL; Hardt, Katinka UL; Preckel, Franzis et al

Scientific Conference (2014, September)

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See detailAssessment of collaborative problem solving. Issues we need to solve
Greiff, Samuel UL

Presentation (2014, September)

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See detailGlobal best practices in the teaching of complex problem
Greiff, Samuel UL; Wüstenberg, Sascha UL; Martin, Romain UL

Presentation (2014, September)

Detailed reference viewed: 51 (2 UL)
See detailAnd what’s new now? Recent developments in computer-based assessment.
Greiff, Samuel UL

Presentation (2014, September)

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See detailInvited expert at panel discussion.
Greiff, Samuel UL

Presentation (2014, September)

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Peer Reviewed
See detailZur Vorhersage des komplexen Problemlösens und der Schulnoten durch das Arbeitsgedächtnis und das Fähigkeitsselbstkonzept
Meißner, A.; Greiff, Samuel UL; Frischkorn, G. et al

Scientific Conference (2014, September)

Detailed reference viewed: 87 (0 UL)
See detailThe measurement and the meaning of problem solving in PISA 2012
Martin, Romain UL; Greiff, Samuel UL

Presentation (2014, September)

Detailed reference viewed: 35 (1 UL)