References of "Greiff, Samuel 50001890"
     in
Bookmark and Share    
Peer Reviewed
See detailUnderstanding the underpinnings of complex problem solving in a higher-education setting
Musso, M.; Gonzalez, P.; Mustafic, Maida UL et al

Scientific Conference (2017)

Detailed reference viewed: 32 (2 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailUsing process data for assessment in Intelligent Tutoring Systems. A psychometrician’s, cognitive psychologist's, and computer scientist’s perspective.
Greiff, Samuel UL; Gasevic, Dragan; von Davier, Alina A.

in Sottilare, Robert A.; Graesser, Arthur C.; Hu, Xiangen (Eds.) et al Design recommendations for intelligent tutoring systems. Volume 5 (2017)

Detailed reference viewed: 117 (2 UL)
Peer Reviewed
See detail21st century skills at work. The incremental contribution of complex problem solving skills to occupational choice and success
Mainert, J.; Niepel, Christoph UL; Murphy, K. et al

Scientific Conference (2017)

Detailed reference viewed: 60 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEditorial to the special issue current innovations in computer-based assessment.
Scherer, Ronny; Greiff, Samuel UL; Kirschner, Paul A.

in Computers in Human Behavior (2017), 76

Detailed reference viewed: 21 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailSometimes more is too much: A rejoinder to the commentaries on Greiff et al. (2015)
Greiff, Samuel UL; Stadler, Matthias; Sonnleitner, Philipp UL et al

in Journal of Intelligence (2017), 5

Detailed reference viewed: 119 (4 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEmpirical study of computer-based assessment of domain-general complex problem-solving skills (Chapter 8)
Molnar, Gyöngyvér; Greiff, Samuel UL; Wüstenberg, Sascha et al

in Csapo, Beno; Funke, Joachim (Eds.) The nature of problem solving : Using Research to Inspire 21st Century Learning. (2017)

Detailed reference viewed: 23 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailA test is much more than just the test. Some thoughts on adaptations and equivalence.
Greiff, Samuel UL; Iliescu, Dragos

in European Journal of Psychological Assessment (2017), 33

Detailed reference viewed: 71 (11 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEmpirical work on computer-based assessment of domain-general complex problem solving skills
Molnar, G.; Greiff, Samuel UL; Wüstenberg, Sascha UL et al

in Csapo, Beno; Funke, Joachim (Eds.) The nature of problem solving (2017)

Detailed reference viewed: 133 (19 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailA primer on relative weights analysis. Illustrations of its utility for management researchers
Stadler, Matthias UL; Cooper-Thomas, Helena D.; Greiff, Samuel UL

in Psychological Test and Assessment Modeling (2017)

Detailed reference viewed: 53 (1 UL)
See detail21st century skills for the 21st century work place. Special section.
Murphy, Kevin; Greiff, Samuel UL; Niepel, Christoph UL

Report (2017)

Detailed reference viewed: 85 (3 UL)
Peer Reviewed
See detailIntelligence and sensory processing sensitivity : What is the relationship?
Baudson, Tanja Gabriele UL; Kemper, C. J.; Becker, N. et al

Scientific Conference (2017)

Detailed reference viewed: 62 (2 UL)
Peer Reviewed
See detailStrategien beim komplexen Problemlösen
Eichmann, B.; Goldhammer, F.; Greiff, Samuel UL et al

Scientific Conference (2017)

Detailed reference viewed: 34 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEntwicklung und Validierung eines Messinstrumentes zur Erfassung von systemischem Denken bei Lehramtsstudierenden in ökologischen Kontexten
Fanta, Daniela; Bräutigam, Julia; Greiff, Samuel UL et al

in Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften (2017), 23(1), 241--259

Systemisches Denken gilt als zentrale Kompetenz für das Verständnis komplexer Zusammenhänge in der Ökologie, im Nachhaltigkeitsdiskurs und in Kontexten einer Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE). In ... [more ▼]

Systemisches Denken gilt als zentrale Kompetenz für das Verständnis komplexer Zusammenhänge in der Ökologie, im Nachhaltigkeitsdiskurs und in Kontexten einer Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE). In Studien konnte gezeigt werden, dass systemisches Denken grundsätzlich bei Schülerinnen und Schülern aller Schulstufen sowie bei Erwachsenen gefördert werden kann. Eine wirksame Förderung systemischen Denkens bei Lernenden setzt allerdings voraus, dass die Lehrpersonen selbst systemisch denken können. Daraus erwächst die Forderung, systemisches Denken in die Lehrerausbildung zu integrieren. Für eine Diagnose systemischen Denkens von Lehramtsstudierenden schien jedoch keines der in den bisherigen Studien verwendeten Messinstrumente hinreichend geeignet. Im Rahmen des Projektes SysThema (systems thinking in ecological and multidimensional areas) wurde deshalb ein heuristisches Kompetenzmodell zum systemischen Denken abgeleitet und darauf basierend ein Messinstrument zur Erfassung systemischen Denkens bei Lehramtsstudierenden der Fächer Biologie und Geographie entwickelt. Das Instrument wurde zunächst mehreren Vortestungen unterzogen und dann abschließend an einer Stichprobe von 108 Lehramtsstudierenden erprobt. Es weist bei einem mittleren Schwierigkeitsgrad eine interne Konsistenz (Cronbachs $\alpha$) von 0,75 für den Gesamtwert des systemischen Denkens auf. Zusätzlich wurden Items zum komplexen Problemlösen zur Validierung eingesetzt. Es konnten geringe bis maximal moderate Korrelationen zwischen den Ergebnissen des Tests zum systemischen Denken und des komplexen Problemlösens im Sinne diskriminanter Validität aufgezeigt werden. Das hier vorgestellte Messinstrument kann nun zur Evaluation von Seminaren, in welchen systemisches Denken gefördert werden soll, eingesetzt werden. [less ▲]

Detailed reference viewed: 120 (2 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailCurrent innovations in computer-based assessment. Special issue.
Scherer, Ronny; Greiff, Samuel UL; Kirschner, Paul A.

in Computers in Human Behavior (2017)

Detailed reference viewed: 44 (3 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailNeed for cognition in children and adolescents. Correlates and relations to intelligence and academic performance
Luong, Cäcilia; Strobel, Anja; Wollschläger, Rachel UL et al

in Learning and Individual Differences (2017)

Detailed reference viewed: 180 (14 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailValidity issues and concerns for technology-based performance assessment.
Katz, Irvin R.; LaMar, Michelle M.; Spain, Randall et al

in Sottilare, Robert A.; Graesser, Arthur C.; Hu, Xiangen (Eds.) et al Design recommendations for intelligent tutoring systems. Volume 5 (2017)

Detailed reference viewed: 59 (1 UL)