References of "Greiff, Samuel 50001890"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
Peer Reviewed
See detailA test is much more than just the test. Some thoughts on adaptations and equivalence.
Greiff, Samuel UL; Iliescu, Dragos

in European Journal of Psychological Assessment (2017), 33

Detailed reference viewed: 71 (11 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailHow Performing PCA and CFA on the Same Data Equals Trouble
Fokkema, Marjolein; Greiff, Samuel UL

in European Journal of Psychological Assessment (2017), 33(6), 399-402

Detailed reference viewed: 126 (4 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailA primer on relative weights analysis. Illustrations of its utility for management researchers
Stadler, Matthias UL; Cooper-Thomas, Helena D.; Greiff, Samuel UL

in Psychological Test and Assessment Modeling (2017)

Detailed reference viewed: 53 (1 UL)
Peer Reviewed
See detailStrategien beim komplexen Problemlösen
Eichmann, B.; Goldhammer, F.; Greiff, Samuel UL et al

Scientific Conference (2017)

Detailed reference viewed: 34 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailValidity and usefulness of the Highly Sensitive Personality Scale Based on a representative German sample
Baudson, T. G.; Ostendorf, F.; Becker, N. et al

Scientific Conference (2017)

Detailed reference viewed: 50 (1 UL)
See detailMeet the editor session for the European Journal of Psychological Assessment
Greiff, Samuel UL; Ziegler, M.

Speeches/Talks (2017)

Detailed reference viewed: 45 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailNeed for cognition in children and adolescents. Correlates and relations to intelligence and academic performance
Luong, Cäcilia; Strobel, Anja; Wollschläger, Rachel UL et al

in Learning and Individual Differences (2017)

Detailed reference viewed: 180 (14 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailDynamic problem solving. Multiple-item testing based on minimal complex systems.
Funke, Joachim; Greiff, Samuel UL

in Leutner, Detlev; Fleischer, Jens; Grünkorn, Jiliane (Eds.) et al Competence assessment in education : Research, models, and instruments. (2017)

Detailed reference viewed: 38 (2 UL)
See detail21st century skills for the 21st century work place. Special section.
Murphy, Kevin; Greiff, Samuel UL; Niepel, Christoph UL

Report (2017)

Detailed reference viewed: 85 (3 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEntwicklung und Validierung eines Messinstrumentes zur Erfassung von systemischem Denken bei Lehramtsstudierenden in ökologischen Kontexten
Fanta, Daniela; Bräutigam, Julia; Greiff, Samuel UL et al

in Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften (2017), 23(1), 241--259

Systemisches Denken gilt als zentrale Kompetenz für das Verständnis komplexer Zusammenhänge in der Ökologie, im Nachhaltigkeitsdiskurs und in Kontexten einer Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE). In ... [more ▼]

Systemisches Denken gilt als zentrale Kompetenz für das Verständnis komplexer Zusammenhänge in der Ökologie, im Nachhaltigkeitsdiskurs und in Kontexten einer Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE). In Studien konnte gezeigt werden, dass systemisches Denken grundsätzlich bei Schülerinnen und Schülern aller Schulstufen sowie bei Erwachsenen gefördert werden kann. Eine wirksame Förderung systemischen Denkens bei Lernenden setzt allerdings voraus, dass die Lehrpersonen selbst systemisch denken können. Daraus erwächst die Forderung, systemisches Denken in die Lehrerausbildung zu integrieren. Für eine Diagnose systemischen Denkens von Lehramtsstudierenden schien jedoch keines der in den bisherigen Studien verwendeten Messinstrumente hinreichend geeignet. Im Rahmen des Projektes SysThema (systems thinking in ecological and multidimensional areas) wurde deshalb ein heuristisches Kompetenzmodell zum systemischen Denken abgeleitet und darauf basierend ein Messinstrument zur Erfassung systemischen Denkens bei Lehramtsstudierenden der Fächer Biologie und Geographie entwickelt. Das Instrument wurde zunächst mehreren Vortestungen unterzogen und dann abschließend an einer Stichprobe von 108 Lehramtsstudierenden erprobt. Es weist bei einem mittleren Schwierigkeitsgrad eine interne Konsistenz (Cronbachs $\alpha$) von 0,75 für den Gesamtwert des systemischen Denkens auf. Zusätzlich wurden Items zum komplexen Problemlösen zur Validierung eingesetzt. Es konnten geringe bis maximal moderate Korrelationen zwischen den Ergebnissen des Tests zum systemischen Denken und des komplexen Problemlösens im Sinne diskriminanter Validität aufgezeigt werden. Das hier vorgestellte Messinstrument kann nun zur Evaluation von Seminaren, in welchen systemisches Denken gefördert werden soll, eingesetzt werden. [less ▲]

Detailed reference viewed: 120 (2 UL)
Peer Reviewed
See detail21st century skills at work. The incremental contribution of complex problem solving skills to occupational choice and success
Mainert, J.; Niepel, Christoph UL; Murphy, K. et al

Scientific Conference (2017)

Detailed reference viewed: 60 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailCritical discussion of the special issue current innovations in computer-based assessment.
Greiff, Samuel UL; Scherer, Ronny; Kirschner, Paul A.

in Computers in Human Behavior (2017), 76

Detailed reference viewed: 41 (3 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailInteractive Problem Solving. Exploring the potential of minimal complex systems (Chapter 6)
Greiff, Samuel UL; Funke, Joachim

in Csapo, Beno; Funke, Joachim (Eds.) The nature of problem solving : Using Research to Inspire 21st Century Learning. (2017)

Detailed reference viewed: 40 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailDie Dauer und die Länge von Fehlnavigationssequenzen beim Lesen digitaler Texte
Pucite, L.; Naumann, J.; Eichmann, B. et al

Scientific Conference (2017)

Detailed reference viewed: 18 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailIntelligence in action. Effective strategic behaviors while solving complex problems.
Lotz, Christin; Scherer, Ronny; Greiff, Samuel UL et al

in Intelligence (2017), 64

Detailed reference viewed: 126 (7 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailAdaptive problem solving : Moving towards a new assessment domain in the second cycle of PIAAC.
Greiff, Samuel UL; Scheiter, Katharina; Scherer, Ronny et al

in OECD Education Working Papers (2017)

Detailed reference viewed: 18 (0 UL)