![]() Te Heesen, Kerstin ![]() ![]() Presentation (2020, October 23) Detailed reference viewed: 39 (8 UL)![]() Wilmes, Sara ![]() ![]() ![]() in Interfaces Científicas (2018), 7(1), 13-24 This manuscript shares findings from a collaborative autoethnography project during which two classroom teachers worked together with university researchers to develop and facilitate science education ... [more ▼] This manuscript shares findings from a collaborative autoethnography project during which two classroom teachers worked together with university researchers to develop and facilitate science education professional development workshops for elementary teachers in Luxembourg. Grounded in critical theoretical perspectives, we undertook a process of collaborative autoethnography grounded in dialogue and reflection, to examine our own professional development in the process of facilitating the professional development of our colleagues. First, we elaborate the cultural and historical importance of this project in the context of teacher professional development in Luxembourg, an education system that operates from a national primary school curriculum, but in which instructional decisions are made by teachers. Next, we describe how critical methodologies allowed us to examine working within this system from each of our unique perspectives, while critically analyzing the process of engaging in professional development with teachers. We then elaborate the two main claims that emerged from our collective processes of reflection, dialogue, and action, namely that undergoing this critical process in parallel with supporting teacher professional development facilitated changes in our perspectives and our positions towards the national curricula, and that our multiple roles coupled with the process of reflection-dialogue-action mediated taking agency and the adaptation of primary science curricula. [less ▲] Detailed reference viewed: 53 (7 UL)![]() ![]() Te Heesen, Kerstin ![]() ![]() Scientific Conference (2018, August) Detailed reference viewed: 44 (4 UL)![]() Te Heesen, Kerstin ![]() in Zeitschrift für Pädagogik (2018), (3), 325-341 Detailed reference viewed: 54 (0 UL)![]() Wilmes, Sara ![]() ![]() ![]() Poster (2018, January) Detailed reference viewed: 51 (3 UL)![]() Siry, Christina ![]() ![]() ![]() Presentation (2018) Detailed reference viewed: 47 (2 UL)![]() Te Heesen, Kerstin ![]() Presentation (2018) Detailed reference viewed: 49 (7 UL)![]() Te Heesen, Kerstin ![]() in Priem, Karin; Te Heesen, Kerstin (Eds.) On Display: Visual Politics, Material Culture, and Education (2016) Detailed reference viewed: 46 (3 UL)![]() Priem, Karin ![]() ![]() in Priem, Karin; te Heesen, Kerstin (Eds.) On Display: Visual Poltics, Material Culture, and Education (2016) Detailed reference viewed: 57 (5 UL)![]() ![]() Te Heesen, Kerstin ![]() in Arnold, Klaus (Ed.) Historische Perspektive auf den Iconic Turn : Die Entwicklung der öffentlichen Visuellen Kommunikation (2016) Detailed reference viewed: 28 (1 UL)![]() te Heesen, Kerstin ![]() ![]() in te Heesen, Kerstin (Ed.) Pädagogische Reflexionen des Visuellen (2014) Detailed reference viewed: 71 (4 UL)![]() te Heesen, Kerstin ![]() in te Heesen, Kerstin (Ed.) Pädagogische Reflexionen des Visuellen (2014) Detailed reference viewed: 40 (0 UL)![]() ![]() te Heesen, Kerstin ![]() Article for general public (2014) Detailed reference viewed: 49 (2 UL)![]() te Heesen, Kerstin ![]() in te Heesen, Kerstin (Ed.) Pädagogische Reflexionen des Visuellen (2014) Detailed reference viewed: 26 (1 UL)![]() te Heesen, Kerstin ![]() Book published by Waxmann (2014) Als Folge der Proklamation des sogenannten ,pictorial turn‘ lässt sich (auch) für den erziehungswissenschaftlichen Diskurs ein gesteigertes Interesse an visuellen Medien und damit korrespondierenden ... [more ▼] Als Folge der Proklamation des sogenannten ,pictorial turn‘ lässt sich (auch) für den erziehungswissenschaftlichen Diskurs ein gesteigertes Interesse an visuellen Medien und damit korrespondierenden (medien-) pädagogischen Fragestellungen konstatieren. Rekurrierend auf ihre Relevanz für Zwecke der Vermittlung können Bilder in diesem Duktus ganz allgemein als Quellen verstanden werden, die soziale und kulturelle Muster transportieren können. Dabei fungieren sie als visuelle ,Verständnishilfe‘ und können zugleich überkommene Ansichten visuell hinterfragen und konterkarieren, können gleichermaßen zur Standardisierung vorherrschender wie zur Etablierung neuer Wahrnehmungen und Einstellungen beitragen. Dieser Sammelband vereint sowohl in inhaltlicher als auch in methodischer Hinsicht mögliche Annäherungsweisen an Bilder als Träger und Vermittler pädagogisch relevanter Inhalte. In seiner Kombination aus exemplarischen Bildanalysen zu den Sujets Kindheit, Jugend, Familie, Schule sowie Gesellschaft und vielfältigen methodischen Zu- gängen wird eine Auseinandersetzung mit verschiedenen Perspektiven ermöglicht und zugleich eine Veranschaulichung unterschiedlicher Interpretationsweisen offeriert. [less ▲] Detailed reference viewed: 39 (5 UL)![]() ![]() te Heesen, Kerstin ![]() in Ziehe, Irene; Hägele, Ulrich (Eds.) Fotografie und Film im Archiv. Sammeln, Bewahren, Erforschen (2013) Detailed reference viewed: 102 (4 UL)![]() ![]() te Heesen, Kerstin ![]() in Schäffer, Burkhard; Schemmann, Michael; Dörner, Olaf (Eds.) Erwachsenenbildung im Kontext. Theoretische Rahmungen, empirische Spielräume und praktische Regulative (2012) Detailed reference viewed: 23 (0 UL)![]() te Heesen, Kerstin ![]() in IJHE Bildungsgeschichte (2011), 2 Detailed reference viewed: 62 (1 UL)![]() ![]() te Heesen, Kerstin ![]() in Dörner, Olaf; Schäffer, Burkhard (Eds.) Bild, Bildung und Erziehung (2011) Basierend auf den technischen Möglichkeiten des Buchdrucks etablierten sich am Ende des 15. Jahrhunderts verschiedene kleinere Druckwerke, von denen das illustrierte Flugblatt aufgrund seiner Kombination ... [more ▼] Basierend auf den technischen Möglichkeiten des Buchdrucks etablierten sich am Ende des 15. Jahrhunderts verschiedene kleinere Druckwerke, von denen das illustrierte Flugblatt aufgrund seiner Kombination aus Bild(ern) und Text zum massenhaft verbreiteten Lesestoff avancierte. Insbesondere die Illustrationen verfügen über eine didaktische Dimension, die das illustrierte Flugblatt als ein visuell unterstütztes Medium zur Vermittlung von Wissen charakterisiert. [less ▲] Detailed reference viewed: 51 (0 UL)![]() te Heesen, Kerstin ![]() Book published by Budrich UniPress (2011) Basierend auf den technischen Möglichkeiten des Buchdrucks etablierten sich am Ende des 15. Jahrhunderts verschiedene kleinere Druckwerke, von denen das illustrierte Flugblatt aufgrund seiner Kombination ... [more ▼] Basierend auf den technischen Möglichkeiten des Buchdrucks etablierten sich am Ende des 15. Jahrhunderts verschiedene kleinere Druckwerke, von denen das illustrierte Flugblatt aufgrund seiner Kombination aus Bild(ern) und Text zum massenhaft verbreiteten Lesestoff avancierte. Insbesondere die Illustrationen verfügen über eine didaktische Dimension, die das illustrierte Flugblatt als ein visuell unterstütztes Medium zur Vermittlung von Wissen charakterisiert. Das vorliegende Buch betrachtet das illustrierte Flugblatt aus einem erziehungswissenschaftlichen Blickwinkel und analysiert seine Relevanz für Prozesse des (informellen) Lernens mittels Medien. [less ▲] Detailed reference viewed: 181 (0 UL) |
||