References of "Higuet, Sarah"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
Peer Reviewed
See detailPIAF: Developing Computational and Algorithmic Thinking in Fundamental Education
Parmentier, Yannick; Reuter, Robert UL; Higuet, Sarah et al

in Proceedings of EdMedia + Innovate Learning (2020, June 23), 2020(1), 315-322

In this article, we present the objectives and first achievements of the PIAF project supported by the European Union and aiming at developing computational and algorithmic thinking in basic education ... [more ▼]

In this article, we present the objectives and first achievements of the PIAF project supported by the European Union and aiming at developing computational and algorithmic thinking in basic education. This project brings together researchers in educational sciences and computer science from four countries (Belgium, France, Germany and Luxembourg) around the theme of teacher training. More concretely, the aim is to define a framework (competency framework, pedagogical scenarios) enabling teachers to (i) appropriate the concept of computational and algorithmic thinking and (ii) implement learning activities that promote the development of this kind of thinking in children. [less ▲]

Detailed reference viewed: 154 (22 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailPIAF : développer la Pensée Informatique et Algorithmique dans l'enseignement Fondamental
Busana, Gilbert UL; Denis, Brigitte; Duflot-Kremer, Marie et al

Poster (2020, February 06)

Dans cet article, nous présentons les objectifs et premières réalisations du projet PIAF soutenu par l’Union Européenne et visant à développer l’apprentissage de la pensée informatique et algorithmique ... [more ▼]

Dans cet article, nous présentons les objectifs et premières réalisations du projet PIAF soutenu par l’Union Européenne et visant à développer l’apprentissage de la pensée informatique et algorithmique dans l’enseignement fondamental. Ce projet rassemble des chercheur·e·s en sciences de l’éducation et en informatique, provenant de quatre pays (Allemagne, Belgique, France et Luxembourg), autour du thème de la formation des enseignant·e·s. Plus concrètement, il s’agit de définir un cadre (référentiel de compétences, scénarios pédagogiques) permettant aux enseignant·e·s de (i) s’approprier le concept de pensée informatique et algorithmique et de (ii) mettre en œuvre des activités d’apprentissage favorisant le développement de cette pensée chez l’enfant. [less ▲]

Detailed reference viewed: 111 (13 UL)