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See detailCréer des liens entre les formations d'enseignant et de travailleur social pour favoriser les liens professionnels ultérieurs
Dujardin, Céline UL; Poncelet, Débora UL

Scientific Conference (2017, May 19)

La plupart des enfants d’aujourd’hui fréquentent plusieurs institutions éducatives en dehors de la famille. Au Luxembourg, il s’agit d’abord de la maison relais qui est destinée à prendre le relais entre ... [more ▼]

La plupart des enfants d’aujourd’hui fréquentent plusieurs institutions éducatives en dehors de la famille. Au Luxembourg, il s’agit d’abord de la maison relais qui est destinée à prendre le relais entre l’école et la famille dans le but de permettre aux parents à mieux concilier la vie professionnelle et la vie familiale. Ensuite, d’autres institutions éducatives s’ajoutent à la prise en charge de l’enfant, notamment en cas de difficultés d’apprentissage qui nécessitent une prise en charge professionnelle extrascolaire ou en cas de difficultés liées au parent qui sera accompagné par un service d’assistance en famille et de soutien à la parentalité. L’Université du Luxembourg offre avec son Bachelor en Sciences de l’Education la formation des enseignants ainsi qu’avec son Bachelor en Sciences Sociales et Educatives la formation des travailleurs sociaux. Dans le but d’approcher les deux formations sur leurs points communs et leurs similitudes, nous constatons de plus en plus l’importance de ces liens. Les liens entre les deux formations réfèrent aux liens professionnels ultérieurs, primordiaux pour la co-éducation école-famille-communauté. Dans le cours universitaire « relations école-famille », nous avons mené une première expérience en automne 2016 avec les futurs enseignants en intégrant les autres institutions éducatives dans les relations école-famille afin de sensibiliser les futurs enseignants aux enfants et familles en difficulté. Pour finir, cette expérience dans la formation universitaire est confrontée aux conceptions de réflexion et d’attitude professionnelle de ces professions relationnelles. [less ▲]

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Peer Reviewed
See detailRehabilitation of People with Psychiatric Disabilities in Sheltered Workshop in Luxembourg: Employment Facilities as a Social Pillar for Vulnerable Groups
Karavdic, Senad UL; Limbach-Reich, Arthur UL

in The 9th International Conference of the Faculty of Education and Rehabilitation Sciences University of Zagreb (2017, May)

People with mental and psychiatric disabilities are globally and historically the most neglected and overlooked group in the matter of experienced social exclusion and discrimination at the labour market ... [more ▼]

People with mental and psychiatric disabilities are globally and historically the most neglected and overlooked group in the matter of experienced social exclusion and discrimination at the labour market. The European Pillar on social rights, recently launched by the European Commission, underlines the importance of equal opportunities and access to the labour market for everyone. In regard to this, fair working conditions and active support to employment should also be provided for people with psychiatric disabilities. Employment for people with psychiatric problems still remains a problematic issue, reaching an unemployment rate of about 90% among the most vulnerable groups with the chronical condition such as psychosis. Insufficient stress resilience, pre-existing scarring effects, socioeconomic vulnerability coupled to constrained mental health literacy among employers are some of the main barriers that people with psychiatric disabilities may face as they move towards and into their work. In addition, the fluctuating mental state of a person linked to specificity and heterogeneous evolutions of mental illness has led to rethinking classical models of support, challenging new concepts used until now for physical or sensory disabilities. Initially created to welcome people out of psychiatry, emerging from the acute phase of the illness towards the resocialisation and professional adjustment, sheltered workshop for persons with psychiatric disabilities nowadays promotes new environment, such as supported & therapeutic, i.e. proximity-orientated and individually adapted to the abilities of the person. In order to enhance inclusion by sustainable employment, services have to be proactive, provide gateways to employment, foster psychosocial recovery of the people during their stay and assist them in managing their mental health problems after their placement. Our presentation stresses the Luxembourgish ATP-Model which offers an individual service for people with psychiatric problems; to cope with labour market related challenges and in-situ job coaching perspectives. However, this requires rethinking the traditional assignment of social work. [less ▲]

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Peer Reviewed
See detailClosing or Persisting Gender Gap? A Cohort Analysis of Education and Wages in the United States and Europe
Chauvel, Louis UL; Hartung, Anne UL; Bar-Haim, Eyal UL

in Population Association of America - PAA Annual Meeting 2017 (2017)

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Peer Reviewed
See detailStructure of Hecke algebras of modular forms modulo $p$
Deo, Shaunak UL

in Algebra & Number Theory (2017), 11(1), 1-38

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See detailLe droit de rétention de l’avocat
Menetrey, Séverine UL

in JurisNews – Arbitrage et Procédure Civile (2017)

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Peer Reviewed
See detailElectoral Violence in Putin's Russia: Modern authoritarianism in practice
Mochtak, Michal UL; Holzer, Jan

in Studies of Transition States and Societies (2017), 9(1), 35-52

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See detailL’exécution des sentences arbitrales au Luxembourg entre pragmatisme et efficacité
Menetrey, Séverine UL

in JurisNews – Arbitrage et Procédure Civile (2017)

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See detailLa concentration des moyens : quel positionnement pour le droit luxembourgeois ?
Menetrey, Séverine UL

in Journal des Tribunaux Luxembourg (2017)

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See detailErgebnisse der Schulung "BEE SECURE for schools" 2016/17
Tiemann, Aline; Steffgen, Georges UL

Report (2017)

Im vorliegenden Bericht werden die aktuellen Befunde der Evaluation der Schulung BEE SECURE aus dem Jahr 2016/17 dargestellt. Die Schulung zur Förderung der Medienkompetenz wurde in diesem Jahr an 144 ... [more ▼]

Im vorliegenden Bericht werden die aktuellen Befunde der Evaluation der Schulung BEE SECURE aus dem Jahr 2016/17 dargestellt. Die Schulung zur Förderung der Medienkompetenz wurde in diesem Jahr an 144 Grund- und Sekundarschulen in Luxemburg durchgeführt. Im Anschluss an die Schulung wurden jeweils von den Trainern, die die Schulung gehalten hatten und von den Schülern und deren Lehrern Fragebögen ausgefüllt. Somit lagen die Daten von 739 Trainerfragebögen, 768 Lehrerfragebögen und 10062 Schülerfragebögen dem Evaluationsdatensatz zugrunde. Der Lehrerfragebogen beinhaltete verschiedene Aussagen zur Effektivität der Schulung und zur Durchführung der Schulung. Es zeigte sich, dass die Lehrer sowohl mit der Effektivität als auch der Durchführung zufrieden bis sehr zufrieden waren. Die Auswertung der Trainerfragebögen zeigte, dass sie mit den meisten Aspekten des Trainings zufrieden waren. Besonders positiv wurden die Disziplin, das Klassenklima, die Lehrkräfteeinbindung sowie die Organisation bewertet. Weniger positiv wurde der Wissenstand der Schüler im Bezug auf das Internet und die Erfahrungsberichte der Schüler wahrgenommen. In Bezug auf die Schülerdaten zeigte sich, dass knapp über die Hälfte der Schüler bereits schon mal an einer BEE SECURE Schulung teilgenommen hatten. Alle abgefragten Aspekte des Trainings wurden von den Schülern durchweg als sehr positiv eingeschätzt. [less ▲]

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See detailDe nouveaux espaces de liberté dans le droit des sociétés luxembourgeois
Corbisier, Isabelle UL; Prüm, André UL

in Corbisier, Isabelle; Fayot, Franz; Hoss, Philippe (Eds.) et al La réforme du droit luxembourgeois des sociétés (2017)

Cent et une années, jour pour jour, après l’adoption de la première loi organisant le régime des sociétés commerciales au Grand-Duché du Luxembourg, la loi du 10 août 2016 portant modernisation de la loi ... [more ▼]

Cent et une années, jour pour jour, après l’adoption de la première loi organisant le régime des sociétés commerciales au Grand-Duché du Luxembourg, la loi du 10 août 2016 portant modernisation de la loi du 10 août 1915 concernant les sociétés commerciales achève l’important effort de réforme dans lequel s’est lancé le gouvernement luxembourgeois avec l’aide du Laboratoire de droit économique de l’Université du Luxembourg. La loi sur les sociétés commerciales en sort renforcée, son orientation délibérément contractuelle confirmée et la sécurité juridique des montages sociétaires assurée. Fruit des contributions présentées par les auteurs de la réforme et des praticiens chevronnés lors du colloque organisé par la Faculté de Droit, d’Économie et de Finance et le barreau du Luxembourg, le présent ouvrage apporte une éclairage approfondi sur l’ensemble des nouvelles dispositions et constitue la référence pour en connaître tous les détails. [less ▲]

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See detailPermanent Reencryption: How to Survive Generations of Cryptanalysts to Come
Volp, Marcus UL; Rocha, Francisco; Decouchant, Jérémie UL et al

in Twenty-fifth International Workshop on Security Protocols (2017)

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Peer Reviewed
See detailSmall-angle neutron scattering modeling of spin disorder in nanoparticles
Vivas, Laura G.; Yanes, Rocio; Michels, Andreas UL

in Scientific Reports (2017), 7

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Peer Reviewed
See detailFlexible Feedback System for Posture Monitoring and Correction
Baptista, Renato UL; Antunes, Michel; Shabayek, Abd El Rahman UL et al

in IEEE International Conference on Image Information Processing (ICIIP) (2017)

In this paper, we propose a framework for guiding patients and/or users in how to correct their posture in real-time without requiring a physical or a direct intervention of a therapist or a sports ... [more ▼]

In this paper, we propose a framework for guiding patients and/or users in how to correct their posture in real-time without requiring a physical or a direct intervention of a therapist or a sports specialist. In order to support posture monitoring and correction, this paper presents a flexible system that continuously evaluates postural defects of the user. In case deviations from a correct posture are identified, then feedback information is provided in order to guide the user to converge to an appropriate and stable body condition. The core of the proposed approach is the analysis of the motion required for aligning body-parts with respect to postural constraints and pre-specified template skeleton poses. Experimental results in two scenarios (sitting and weight lifting) show the potential of the proposed framework. [less ▲]

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Peer Reviewed
See detailSelf-Regulated Multi-criteria Decision Analysis: An Autonomous Brokerage-Based Approach for Service Provider Ranking in the Cloud
Wasim, Muhammad Umer UL; Ibrahim, Abdallah Ali Zainelabden Abdallah UL; Bouvry, Pascal UL et al

in 9th IEEE International Conference on Cloud Computing Technology and Science (CloudCom 2017), December 11-14, Hong Kong China. (2017)

The use of multi-criteria decision analysis (MCDA) by online broker to rank different service providers in the Cloud is based upon criteria provided by a customer. However, such ranking is prone to bias ... [more ▼]

The use of multi-criteria decision analysis (MCDA) by online broker to rank different service providers in the Cloud is based upon criteria provided by a customer. However, such ranking is prone to bias if the customer has insufficient domain knowledge. He/she may exclude relevant or include irrelevant criterion termed as ’misspecification of criterion’. This causes structural uncertainty within the MCDA leading to selection of suboptimal service provider by online broker. To cater such issue, we propose a self-regulated MCDA, which uses notion of factor analysis from the field of statistics. Two QoS based datasets were used for evaluation of proposed model. The prior dataset i.e., feedback from customers, was compiled using leading review websites such as Cloud Hosting Reviews, Best Cloud Computing Providers, and Cloud Storage Reviews and Ratings. The later dataset i.e., feedback from servers, was generated from Cloud brokerage architecture that was emulated using high performance computing (HPC) cluster at University of Luxembourg (HPC @ Uni.lu). The results show better performance of proposed model as compared to its counterparts in the field. The beneficiary of the research would be enterprises that view insufficient domain knowledge as a limiting factor for acquisition of Cloud services. [less ▲]

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