Reference : L’entrepreneuriat collaboratif sous l’angle du genre : Le cas des femmes entrepreneur...
Scientific congresses, symposiums and conference proceedings : Unpublished conference
Business & economic sciences : General management & organizational theory
Entrepreneurship and Innovation / Audit
http://hdl.handle.net/10993/32133
L’entrepreneuriat collaboratif sous l’angle du genre : Le cas des femmes entrepreneures luxembourgeoises
French
[en] Collaborative entrepreneurship through a gender perspective: The case of female entrepreneurs in Luxembourg
Constantinidis, Christina mailto [University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF) > Center for Research in Economic Analysis (CREA) >]
19-May-2016
Yes
No
International
Journées Georges Doriot 2016
May 19-20
Université catholique de Louvain – Campus de Mons
Mons
Belgium
[en] Female entrepreneurs ; Collaborative entrepreneurship ; Case study
[fr] L’objectif de cette communication est d’explorer un sujet émergent dans la littérature en entrepreneuriat, l’entrepreneuriat collaboratif, en adoptant la perspective des femmes entrepreneures au Luxembourg. Il s’agit de partager les premiers enseignements issus d’une étude exploratoire sur ce thème relativement inexploré, en particulier dans les travaux en entrepreneuriat féminin. L’analyse d’une étude de cas approfondie auprès de deux femmes entrepreneures ayant créé et développé une collaboration d’affaires, complétée par des interviews qualitatives avec d’autres femmes entrepreneures travaillant en collaboration, nous permettent de dégager les premiers éléments de compréhension de ce phénomène et d’établir les bases d’un modèle théorique.
[en] The aim of this communication is to explore an emergent topic in the entrepreneurship literature, collaborative entrepreneurship, with the perspective of female entrepreneurs in Luxembourg. We share the first insights from an exploratory study on this relatively unexplored topic, in particular in the women's entrepreneurship field. The in-depth case study analysis of two female entrepreneurs who created and developed a business collaboration, complemented by qualitative interviews with female entrepreneurs working in collaboration, enable to propose first elements of understanding of this phenomenon and to establish the bases of a theoretical model.
Center for Research in Economics and Management (CREA)
Researchers ; Professionals
http://hdl.handle.net/10993/32133
http://www.journeesdoriot2016.be/index.html

File(s) associated to this reference

Fulltext file(s):

FileCommentaryVersionSizeAccess
Open access
Communication_GeorgesDoriot-2016-LLN_20160428.pdfAuthor preprint459.88 kBView/Open

Additional material(s):

File Commentary Size Access
Open access
Doriot-Entrep-Collab-Lux_2016.05.19.pdf1.3 MBView/Open

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBilu are protected by a user license.