Reference : Traditionelle Geschlechterrollen und der geringere Schulerfolg der Jungen. Quantitati...
Scientific journals : Article
Social & behavioral sciences, psychology : Sociology & social sciences
Social & behavioral sciences, psychology : Education & instruction
http://hdl.handle.net/10993/1875
Traditionelle Geschlechterrollen und der geringere Schulerfolg der Jungen. Quantitative und qualitative Befunde aus einer Schulstudie im Kanton Bern (Schweiz)
German
Hadjar, Andreas mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI) >]
Grünewald-Huber, Elisabeth [PH Bern, Switzerland]
Gysin, Stefanie [FHNW, Switzerland]
Lupatsch, Judith [University of Berne, Switzerland]
Braun, Dominique [University of Berne, Switzerland]
2012
Schweizerische Zeitschrift für Soziologie = Revue Suisse de Sociologie
Seismo
38
3
375-400
Yes (verified by ORBilu)
0379-3664
Switzerland
[de] Schulerfolg ; Geschlecht ; Geschlechterrollen ; Sekundarschule ; Methodentriangulation
Researchers ; Students
http://hdl.handle.net/10993/1875

File(s) associated to this reference

Fulltext file(s):

FileCommentaryVersionSizeAccess
Limited access
SZfS 38 3 hadjar et al_traditionelle geschlechterrollen und der geringere schulerfolg der jungen.pdfAuthor postprint236.18 kBRequest a copy

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBilu are protected by a user license.