References of "Conference given outside the academic context"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
See detailL’infra-ordinaire et l’imaginaire des Stations-service
Kmec, Sonja UL

Conference given outside the academic context (2017)

Detailed reference viewed: 10 (1 UL)
See detailAnalyse de l’impact des interactions sectorielles sur l’évolution des salaires
Bourgain, Arnaud UL; Sneessens, Henri UL; Shadman, Fatemeh et al

Conference given outside the academic context (2017)

Detailed reference viewed: 9 (0 UL)
Full Text
See detailDes espaces verts pour une ville durable: quelle demande? Les cas de Bruxelles et Luxembourg
Caruso, Geoffrey UL

Conference given outside the academic context (2017)

Detailed reference viewed: 8 (1 UL)
Full Text
See detailEspaces Verts Urbains et Carbone
Boura, Marlène Delphine Fabienne UL

Conference given outside the academic context (2017)

Detailed reference viewed: 30 (19 UL)
Full Text
See detailSchwierige Transitionen in Arbeit und Übergangsprobleme aus der Sicht von Jugendlichen und jungen Erwachsenen
Weis, Daniel UL; Joachim, Patrice UL

Conference given outside the academic context (2017)

Detailed reference viewed: 10 (4 UL)
Full Text
See detailLe travail frontalier au Luxembourg . Développement, enjeux et perspectives
Pigeron-Piroth, Isabelle UL; Belkacem, Rachid; Clément, Franz

Conference given outside the academic context (2017)

Le travail frontalier au Luxembourg a connu <br />un fort développement ces trois dernières <br />décennies, avec une multiplication des effectifs <br />par dix. En janvier 2017, environ 180 000 <br ... [more ▼]

Le travail frontalier au Luxembourg a connu <br />un fort développement ces trois dernières <br />décennies, avec une multiplication des effectifs <br />par dix. En janvier 2017, environ 180 000 <br />salariés frontaliers travaillent au Grand- <br />Duché de Luxembourg (IGSS). Ces femmes et <br />ces hommes constituent un important facteur <br />de développement économique et social pour <br />les territoires de la Grande Région. <br />Cette conférence vise à répondre à des questions <br />essentielles : <br />• Quelles sont les caractéristiques socioéconomiques <br />du travail frontalier ? <br />• Qui sont ces travailleurs mobiles qui vivent <br />l’Europe au quotidien ? <br />• Quelle est leur implication dans la vie économique <br />et sociale locale (dans la région <br />de travail comme celle de résidence) ? <br />• Quelles sont les conséquences de la forte <br />hausse de leur nombre pour les territoires <br />frontaliers du Luxembourg ? [less ▲]

Detailed reference viewed: 21 (4 UL)
See detailWeinhandel und Weinkonsum in der Stadt Luxemburg im 15. Jahrhundert
Pauly, Michel UL

Conference given outside the academic context (2017)

Detailed reference viewed: 11 (2 UL)
See detailEntretien avec Leila Slimani à l'abbaye de Neumunster
Roelens, Nathalie UL

Conference given outside the academic context (2017)

Detailed reference viewed: 15 (0 UL)
Full Text
See detailVum Lëtzebuerger Musekerlexikon zu enger Lëtzebuerger Museksgeschicht
Sagrillo, Damien UL

Conference given outside the academic context (2017)

Wa mer iwwer eng Lëtzebuerger Museksgeschicht nodenke wëllen, musse mer fir d'éischt iwwer d'Leit schwatzen, déi des Geschicht duerch hiert musikalesch Wierken gepragt hunn. A mengem Virtrag kommen deemno ... [more ▼]

Wa mer iwwer eng Lëtzebuerger Museksgeschicht nodenke wëllen, musse mer fir d'éischt iwwer d'Leit schwatzen, déi des Geschicht duerch hiert musikalesch Wierken gepragt hunn. A mengem Virtrag kommen deemno niewe Musekerperséinlechkeeten an hire Wierker och Tendenzen zur Sprooch, déi mat der Hëllef vun dem Lexikon, den elo virleit, erausgeschafft kënne ginn. Niewe reng musekshistoresche Faite spillen och regionalgeschichtlech motivéiert soziologesch Tendenzen eng Roll. (Konferenz mat extraiten vun Musekstecker) op lëtzebuergesch. [less ▲]

Detailed reference viewed: 27 (0 UL)
Full Text
See detailSchwierige Transitionen in Arbeit und Übergangsprobleme aus der Sicht von Jugendlichen
Weis, Daniel UL; Schumacher, Anette UL

Conference given outside the academic context (2016)

Detailed reference viewed: 29 (3 UL)
See detailRahmenplan zur nonformalen Bildung im Kindes und Jugendalter
Biewers, Sandra UL

Conference given outside the academic context (2016)

Detailed reference viewed: 37 (3 UL)
See detailDe "rapport Artuso": wéi koum et derzou, wat koum eraus?
Pauly, Michel UL

Conference given outside the academic context (2016)

Detailed reference viewed: 15 (0 UL)
Full Text
See detailLa réforme de la loi du 10 août 1915
Corbisier, Isabelle UL

Conference given outside the academic context (2016)

Présentation générale de la réforme de la loi luxembourgeoise du 10 août 1915 concernant les sociétés commerciales par la loi du 10 août 2016

Detailed reference viewed: 16 (4 UL)
Full Text
See detailL’autobiographie en tant que soin de soi-même : l’expérience des ateliers d'écriture au Luxembourg
Cicotti, Claudio UL

Conference given outside the academic context (2016)

Detailed reference viewed: 6 (0 UL)
See detailHumans and Robots in Dialogue?!
Arend, Béatrice UL; Caire, Patrice UL

Conference given outside the academic context (2016)

As a follow-up to the CoRobots project presented within the framework of the exhibition Eppur si muove (July 2015-Jan 2016), two research teams in social sciences and in robotics share joint reflections ... [more ▼]

As a follow-up to the CoRobots project presented within the framework of the exhibition Eppur si muove (July 2015-Jan 2016), two research teams in social sciences and in robotics share joint reflections on human-robot interaction. In our presentation, we analyze a case of situated communication between a robot and a visitor of the exhibition and raise the question whether robots and humans can engage in dialogue. Furthermore, we show how the analysis can support the work of roboticians designing social robots. We address these questions by relying on multi-screen video captures of a visitor playing games with a humanoid robot. The current interdisciplinary work is used as a base for further research and development on the interactions between robots and visitors within the context of the Ville de Luxembourg museums. [less ▲]

Detailed reference viewed: 29 (8 UL)
See detailInvited talk - Übergangsentscheidungen in Luxemburg
Krolak-Schwerdt, Sabine UL; Pit, Ineke UL; Glock, Sabine et al

Conference given outside the academic context (2016)

Detailed reference viewed: 6 (1 UL)
Full Text
See detailResearch in Pure Mathematics
Poncin, Norbert UL

Conference given outside the academic context (2016)

Detailed reference viewed: 58 (5 UL)
See detailWerden wir uns in SaarLorLux künftig besser verstehen? Ein Beitrag zur Sprachenpolitik in der Großregion
Fehlen, Fernand UL

Conference given outside the academic context (2016)

Detailed reference viewed: 50 (0 UL)
See detailUniGR-Center for Border Studies: Profil und Perspektiven
Wille, Christian UL

Conference given outside the academic context (2016)

Detailed reference viewed: 34 (1 UL)
Full Text
See detailMathematics - Professional Prospects
Poncin, Norbert UL

Conference given outside the academic context (2016)

Detailed reference viewed: 45 (2 UL)
Full Text
See detailFormes Urbaines et Aménités Vertes
Caruso, Geoffrey UL

Conference given outside the academic context (2016)

Detailed reference viewed: 51 (9 UL)
See detailLa ville est insensible aux formes idéales
Caruso, Geoffrey UL

Conference given outside the academic context (2015)

L’urbanisme, c’est bien plus qu’une simple affaire de dessin en plan. Un dessin en plan, si régulier soit-il sur le plan géométrique/géométral, ne donnera en fait jamais dans la réalité deux villes ... [more ▼]

L’urbanisme, c’est bien plus qu’une simple affaire de dessin en plan. Un dessin en plan, si régulier soit-il sur le plan géométrique/géométral, ne donnera en fait jamais dans la réalité deux villes identiques quant à leur fonctionnement. La vie d’une ville se passe dans le temps, ses occupants et ses activités produisent des strates qui se cumulent et produisent un espace hétérogène. Cette « dépendance de chemin » contraint fortement les activités et les flux, au point de les rendre insensibles à des impositions, même fortes, mais elle crée aussi des opportunités de reconversion, des quartiers attractifs, uniques voire sympathiques. Les villes wallonnes n’y échappent pas, jouons-en ! [less ▲]

Detailed reference viewed: 24 (0 UL)
See detailPrendre la compétitivité au sérieux ?
Sneessens, Henri UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 40 (5 UL)
Full Text
See detailIntrapreneurship and Innovative Work Behavior
Segers, Mien; Geraudel, Mickaël UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 57 (2 UL)
Full Text
See detailUniversity of Luxembourg OA project: ORBilu
Pausch, Marie-Pierre UL; Park, Beth Anne UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 66 (17 UL)
See detailEtre fondatrice ou co-fondatrice : quelles opportunités et contraintes ?
Geraudel, Mickaël UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 17 (1 UL)
See detailLa Grande Région comme marché de l’emploi transfrontalier?
Pigeron-Piroth, Isabelle UL; Belkacem, Rachid

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 14 (2 UL)
Full Text
See detailFind your passion: Developing Entrepreneurial Behaviours
Fletcher, Denise Elaine UL; Geraudel, Mickaël UL

Conference given outside the academic context (2015)

Learning objectives: Reflect on and assess personal passions – ‘inner awesomeness’ Expand thinking around potential business opportunities related to personal passions Connect passion to skills as part of ... [more ▼]

Learning objectives: Reflect on and assess personal passions – ‘inner awesomeness’ Expand thinking around potential business opportunities related to personal passions Connect passion to skills as part of opportunity creation Discuss your passions and skills with other team members [less ▲]

Detailed reference viewed: 47 (4 UL)
See detailGrenzüberschreitende Alltagspraktiken in der Großregion SaarLorLux
Wille, Christian UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 21 (6 UL)
See detailPratiques quotidiennes transfrontalières au sein de la Grande Région SaarLorLux
Wille, Christian UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 19 (1 UL)
See detailMehrsprachigkeit und Mehrsprachigkeit und Interkulturalität: Europäisches Theater am Beispiel Luxemburgs
Bloch, Natalie UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 18 (1 UL)
See detailMulticulturalism within the context of Luxembourg
Murdock, Elke UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 34 (1 UL)
See detailLeben jenseits der Mosel. Die neue Auswanderung aus Luxemburg?
Wille, Christian UL; Boesen, Elisabeth UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 32 (18 UL)
See detailKollektive Theaterprozesse in einer globalisierten Welt
Bloch, Natalie UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 7 (0 UL)
See detailThe evaluation of the Luxemburgish Youth Pact as an instrument for cross-sectoral youth policy
Residori, Caroline UL; Reichert, Claudine; Willems, Helmut UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 49 (22 UL)
Full Text
See detailProject Based Learning - A Teaser
Reuter, Bob UL; Busana, Gilbert UL

Conference given outside the academic context (2015)

Project-Based Learning (PBL) is currently one of the big buzz words in education. To some it is like a "magical wand” that transforms everything and turns dull classes into rich and deep learning ... [more ▼]

Project-Based Learning (PBL) is currently one of the big buzz words in education. To some it is like a "magical wand” that transforms everything and turns dull classes into rich and deep learning experiences. Others think that PBL is just a waste of time and that the return on investment is not worth trying. In order to give you a better understanding of this pedagogical approach, we will (1) define what Project-Based Learning is, (2) what it is not, (3) what scientific research tells us when it works and when it does not work, (4) which educational challenges teachers and students have to face when using PBL in classes and (5) which theories of learning & teaching help us explain and understand why and how PBL works. Finally, we will give you a very personal account of PBL based on our teaching experiences in a higher education setting. [less ▲]

Detailed reference viewed: 64 (6 UL)
See detailMultikulturalismus - multiplicity
Murdock, Elke UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 37 (3 UL)
See detailMultilingualism in Higher Education: Research in the European Context
de Saint-Georges, Ingrid UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 22 (2 UL)
See detaild’Verfassungsreform an de Referendum vum 7. Juni 2015. Eng wëssenschaftlech Analyse
Heuschling, Luc UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 95 (4 UL)
Full Text
See detailPartizipation von Kindern und Jugendlichen in Luxemburg
Meyers, Christiane UL; Willems, Helmut UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 69 (9 UL)
See detaild’Verfassungsreform an de Referendum vum 7. Juni 2015. Eng wëssenschaftlech Analyse
Heuschling, Luc UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 52 (1 UL)
Full Text
See detailQuand commence l'Histoire du Luxembourg?
Pauly, Michel UL

Conference given outside the academic context (2015)

Vue globale sur l'histoire luxembourgeoise dans une perspective metanationale et constructiviste

Detailed reference viewed: 39 (2 UL)
See detaild’Verfassungsreform an de Referendum vum 7. Juni 2015. Eng wëssenschaftlech Analyse
Heuschling, Luc UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 51 (0 UL)
See detaild’Verfassungsreform an de Referendum vum 7. Juni 2015. Eng wëssenschaftlech Analyse
Heuschling, Luc UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 39 (2 UL)
See detailGRETI - Groupe de recherche transfrontalière interdisciplinaire Presentation of multilingual projects
Langinier, Hélène; Polzin-Haumann, Claudia; Ehrhart, Sabine UL et al

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 70 (6 UL)
See detailD'Reform vun der Verfassung: Bilan an Ausbléck
Heuschling, Luc UL

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 88 (2 UL)
See detailDash for Cash: Month-End Liquidity Needs and the Predictability of Stock Returns
Rinne, Kalle UL; Suominen, Matti; Vaittinen, Lauri

Conference given outside the academic context (2015)

Detailed reference viewed: 8 (0 UL)
See detailTable ronde: Das Theaterfestival in der Großregion
Bloch, Natalie UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 15 (0 UL)
Full Text
See detail“Alter Wein in neuen Schläuchen?” Zum strategischen Einsatz von mobilen Technologien im Unterricht
Reuter, Bob UL; Busana, Gilbert UL

Conference given outside the academic context (2014)

“Alter Wein in neuen Schläuchen?” Zum strategischen Einsatz von mobilen Technologien im Unterricht

Detailed reference viewed: 61 (10 UL)
Full Text
See detailMultilingualism and Specific Language Impairment
Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2014)

Is a multilingual education beneficial for children? What are the optimal conditions under which a child can become perfectly multilingual? When should we be concerned about a multilingual child's ... [more ▼]

Is a multilingual education beneficial for children? What are the optimal conditions under which a child can become perfectly multilingual? When should we be concerned about a multilingual child's language skills? What are the signs of Specific Language Impairment in a child who speaks more than one language? Developmental psychologist and Associate Professor in multilingual cognitive development at the University of Luxembourg Pascale Engel de Abreu will address these questions based on what the research evidence tells us. Practical questions regarding multilingual education will also be discussed. [less ▲]

Detailed reference viewed: 372 (8 UL)
See detailL'exclusion sociale des jeunes liée au logement.
Residori, Caroline UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 17 (3 UL)
See detailRecensement des structures d’hébergement pour adultes – Accent sur les jeunes (18 -25)
Residori, Caroline UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 20 (3 UL)
See detailQue fait un professeur d’université qui travaille dans le domaine des neurosciences cognitives?
Schiltz, Christine UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 15 (2 UL)
Full Text
See detailLuxembourg Company Law
Corbisier, Isabelle UL

Conference given outside the academic context (2014)

General introduction to Luxembourg company law to the attention of persons from diverse horizons and countries training to become/be independent directors

Detailed reference viewed: 11 (1 UL)
See detailWaat as Dyscalculie?
Schiltz, Christine UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 28 (2 UL)
See detailHow to prevent cyberbullying and cybergrooming
Steffgen, Georges UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 42 (0 UL)
See detailMissing the opportunity to develop a systematic accounting approach: the case of recognition of provisions
Muessig, Anke UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 5 (1 UL)
Full Text
See detailDat méisproochegt Gehir beim Kand
Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2014)

Le cerveau multilingue Est-ce qu’une éducation multilingue est bénéfique pour l’enfant ? Quelles sont les conditions optimales pour qu’un enfant puisse devenir parfaitement multilingue ? Cette conférence ... [more ▼]

Le cerveau multilingue Est-ce qu’une éducation multilingue est bénéfique pour l’enfant ? Quelles sont les conditions optimales pour qu’un enfant puisse devenir parfaitement multilingue ? Cette conférence met en évidence le soi-disant « avantage cognitif » du multilinguisme et illustre les influences du multilinguisme sur l’organisation du cerveau. Des questions plus pratiques face à l’éducation multilingue seront également abordées. [less ▲]

Detailed reference viewed: 49 (6 UL)
See detailUniversity of the Greater Region: Project experiences
Wille, Christian UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 19 (2 UL)
Full Text
See detailLëtzebuerg 1839-2014
Pauly, Michel UL

Conference given outside the academic context (2014)

réflexion sur la date de la création du Grand-Duché de Luxembourg et sur la formation d'une identité nationale ainsi que sur la signification d'une telle identité au 21e siècle

Detailed reference viewed: 15 (5 UL)
Full Text
See detailLuxembourg 1839-2014
Pauly, Michel UL

Conference given outside the academic context (2014)

réflexion sur la date de la création du Grand-Duché de Luxembourg et la formation d'une identité nationale ainsi que sur la signification d'une telle identité au 21 e siècle

Detailed reference viewed: 39 (11 UL)
See detailIm Schatten der Wälle - Das Umland der Festung Luxemburg und seine Inszenierung in historischen Karten
Uhrmacher, Martin UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 14 (3 UL)
See detailQuasikristalle - 10 zaehlige Symmetrien gibt es nicht - oder doch
Schlichenmaier, Martin UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 29 (4 UL)
Full Text
See detailD’méisproochegt Gehir
Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2014)

Est-ce vraiment bien, pour nos enfants, d’apprendre à parler plusieurs langues en même temps ? Comment les aider au mieux à progresser ? Notre première invitée, Madame Pascale Engel de Abreu, Professeur à ... [more ▼]

Est-ce vraiment bien, pour nos enfants, d’apprendre à parler plusieurs langues en même temps ? Comment les aider au mieux à progresser ? Notre première invitée, Madame Pascale Engel de Abreu, Professeur à UNI.LU (Université du Luxembourg) et psychologue du développement cognitif, illustrera les influences du multilinguisme sur l’organisation du cerveau ; elle décrira les conditions optimales pour qu’un enfant puisse devenir parfaitement multilingue ; puis abordera des questions plus pratiques liées au cadre familial et à la vie quotidienne de nos enfants. Toujours sur le thème du multilinguisme, Madame Angélique Quintus et Madame Flore Schank, (fonction) nous parleront ensuite de certains projets mis en place ou en phase d’étude, par le Ministère de l’Education Nationale. [less ▲]

Detailed reference viewed: 178 (4 UL)
Full Text
See detailDas mehrsprachige Gehirn
Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2014)

The multilingual brain. Is a multilingual education beneficial for children? What are the optimal conditions under which a child can become perfectly multilingual? The given lecture will focus on the ... [more ▼]

The multilingual brain. Is a multilingual education beneficial for children? What are the optimal conditions under which a child can become perfectly multilingual? The given lecture will focus on the "cognitive advantages" of multilingualism and illustrate the impact that being multilingual has on the cognitive organisation of the brain. Practical questions regarding multilingual education will also be discussed. [less ▲]

Detailed reference viewed: 174 (1 UL)
Full Text
See detailD’méisproochegt Gehir
Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2014)

The multilingual brain. Is a multilingual education beneficial for children? What are the optimal conditions under which a child can become perfectly multilingual? The given lecture will focus on the ... [more ▼]

The multilingual brain. Is a multilingual education beneficial for children? What are the optimal conditions under which a child can become perfectly multilingual? The given lecture will focus on the "cognitive advantages" of multilingualism and illustrate the impact that being multilingual has on the cognitive organisation of the brain. Practical questions regarding multilingual education will also be discussed. [less ▲]

Detailed reference viewed: 39 (4 UL)
Full Text
See detailVers une intégration stratégique des technologies digitales à l’école
Reuter, Bob UL; Busana, Gilbert UL

Conference given outside the academic context (2014)

Dans cette présentation nous allons tenter de proposer un certain nombre de concepts théoriques et pratiques que nous jugeons utiles pour toute personne désireuse de se lancer dans l’aventure d’une ... [more ▼]

Dans cette présentation nous allons tenter de proposer un certain nombre de concepts théoriques et pratiques que nous jugeons utiles pour toute personne désireuse de se lancer dans l’aventure d’une intégration stratégique des technologies digitales à l’école. Ces concepts et scénarios sont issus et nourris de nos recherches empiriques, de nos lectures de textes scientifiques et didactico-pédagogiques et de nos propres expériences en tant qu’enseignants à l’université. L’objectif de notre présentation sera double. Nous souhaitons fournir des instruments de pensée qui permettront 1) de (mieux) comprendre l’utilisation et l’intégration des technologies d’apprentissage et d’enseignement dans les contextes scolaires et 2) de planifier et de réaliser cette utilisation de façon plus consciente, plus réfléchie. Ainsi nous proposons de mettre en évidence les défis posés à l’école par la révolution digitale et de les rendre reconnaissables comme opportunités pour l’école de demain en fournissant des éléments conceptuels et théoriques pouvant informer, voire guider l’action et la réflexion didactico-pédagogiques. Nous proposons donc de fournir quelques outils psychologiques susceptibles de vous aider à marcher les chemins passionnants mais semés d’embûches qui mènent vers une intégration stratégique, réussie et satisfaisante des technologies digitales dans votre pratique au quotidien. [less ▲]

Detailed reference viewed: 38 (1 UL)
See detailMobiliser les décideurs et les acteurs clés autour d’une vision commune de la diversité
Constantinidis, Christina UL; El Abboubi, Manal

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 10 (0 UL)
Full Text
See detailLes problèmes que rencontrent les professionnels pour prendre en charge les souffrances et les recommandations qu’ils préconisent pour répondre à leurs besoins.
Baumann, Michèle UL

Conference given outside the academic context (2014)

2ème partie Les problèmes que rencontrent les professionnels pour prendre en charge ces souffrances et les recommandations qu’ils préconisent pour répondre à leurs besoins. _________________________ Les ... [more ▼]

2ème partie Les problèmes que rencontrent les professionnels pour prendre en charge ces souffrances et les recommandations qu’ils préconisent pour répondre à leurs besoins. _________________________ Les problèmes que rencontrent ces professionnels des communes rurales du nord pour prendre en charge ces souffrances et les recommandations qu’ils préconisent pour répondre à leurs besoins. [less ▲]

Detailed reference viewed: 58 (10 UL)
Full Text
See detailLes souffrances des clients des communes rurales du nord identifiées par les professionnels de proximité du domaine social et de la santé qui les côtoient au quotidien et leurs besoins pour y remédier
Karavdic, Senad UL

Conference given outside the academic context (2014)

Les souffrances des clients des communes rurales du nord identifiées par les professionnels de proximité du domaine social et de la santé qui les côtoient au quotidien et leurs besoins pour y remédier

Detailed reference viewed: 45 (5 UL)
See detailLas elecciones europeas 2014
Velasco Pufleau, Monica UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 7 (2 UL)
See detailLas elecciones europeas 2014
Velasco Pufleau, Monica UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 17 (2 UL)
See detailSolidarwirtschaftliche Perspektiven für eine Postwachstumsgesellschaft
Haas, Claude UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 46 (1 UL)
See detailWaat as Dyscalculie?
Schiltz, Christine UL

Conference given outside the academic context (2014)

Detailed reference viewed: 21 (5 UL)
See detailInvited talk - Schulübergangsentscheidung in Luxemburg
Krolak-Schwerdt, Sabine UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 4 (0 UL)
See detailWéi ensteet d`Zuel 10 an eisem Kapp?
Schiltz, Christine UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 13 (2 UL)
Full Text
See detailNachhaltige Regionalentwicklung durch energetische Regionalisierung
Faller, Fabian UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 30 (1 UL)
See detailInternationales und lokales Theater in Luxemburg. Zwischen Koproduktion und regionaler Ausrichtung
Bloch, Natalie UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 9 (0 UL)
Full Text
See detailDynamic Career Attitudes : theoretical model and evaluation protocol
Karavdic, Senad UL; Baumann, Michèle UL

Conference given outside the academic context (2013)

Monitoring and assessment of career attitudes are critical for the student’s preparation for an adapted university-to-work transition. Our study explored the relationships between the psycho-educational ... [more ▼]

Monitoring and assessment of career attitudes are critical for the student’s preparation for an adapted university-to-work transition. Our study explored the relationships between the psycho-educational and socio-demographic factors, and the perception of their dynamic career attitudes (DCA). DCA must be stimulated at the entry to university with appropriately collaborative supports, pedagogical workshops and interpersonal trainings. [less ▲]

Detailed reference viewed: 140 (30 UL)
See detailD‘Exekutivfunktiounen a spezifesch Sproochentwécklungsstéierungen
Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 35 (4 UL)
See detailLiebe und Kapital. Über ein revolutionäres Verhältnis in den Theaterstücken von René Pollesch
Bloch, Natalie UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 17 (0 UL)
Full Text
See detailBeschleunigung durch Abstraktion
Wiese, Gabor UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 31 (1 UL)
See detailInvestment Fund Research - Made in Luxembourg
Lehnert, Thorsten UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 33 (1 UL)
See detailRahmenplan zur nonformalen Bildung im Kindes- und Jugendalter
Biewers, Sandra UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 17 (3 UL)
See detailInvited talk - TRANSINTER - erste Ergebnisse und zukünftige Pläne
Pit, Ineke UL; Glock, Sabine; Krolak-Schwerdt, Sabine UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 5 (0 UL)
Full Text
See detailMorphogenèse et maîtrise de l'étalement urbain: des noyaux d'habitat pour accompagner le choix résidentiel?
Caruso, Geoffrey UL

Conference given outside the academic context (2013)

Réussir une politique de maîtrise de l'étalement urbain qui, en apparence au moins, contrecarre les désirs des ménages est assurément une gageure sur laquelle plus d'une ville s'est cassé les dents ... [more ▼]

Réussir une politique de maîtrise de l'étalement urbain qui, en apparence au moins, contrecarre les désirs des ménages est assurément une gageure sur laquelle plus d'une ville s'est cassé les dents. Le concept de noyaux d'habitat enrichit la perspective normative en apportant une dimension locale trop absente du discours sur la ville compacte et la densification des villes. A la lumière de travaux théoriques et empiriques reliant l'émergence de formes urbaines aux contraintes de mobilité des ménages et à leur goût pour des biens publics locaux, il apparaît que c'est peut-être moins la localisa;on intrinsèque des noyaux d'habitat que la qualité de leur aménagement et leur connexion aux espaces verts et biens publics qui permettra de réconcilier les enjeux communs d'une urbanisa;on durable et les choix individuels. [less ▲]

Detailed reference viewed: 68 (5 UL)
See detailEl papel de la Comisión Parlamentaria Mixta en la modernización del Acuerdo Unión Europea-México
Velasco Pufleau, Monica UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 27 (6 UL)
Full Text
See detailLes logiques de l'insertion professionnelle au Luxembourg
Haas, Claude UL

Conference given outside the academic context (2013)

Detailed reference viewed: 43 (3 UL)
See detailThe national youth knowledge networks in Luxembourg.
Residori, Caroline UL

Conference given outside the academic context (2012)

Detailed reference viewed: 32 (1 UL)
See detailBaustelle Identität. Konstruktion von Identität aus historischer, kultureller und sozialer Perspektive
Kmec, Sonja UL

Conference given outside the academic context (2012)

Detailed reference viewed: 26 (4 UL)
See detailChildhood experience and brain development
Engel de Abreu, Pascale UL

Conference given outside the academic context (2012)

Detailed reference viewed: 30 (9 UL)