References of "Bulletin Suisse de linguistique appliquée"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
Peer Reviewed
See detailLanguage ecology as a centripetal force for the multilingual workplace
Ehrhart, Sabine UL

in Bulletin Suisse de Linguistique Appliquée (2017)

In this contribution, I will present examples of common practice to overcome barriers, bridge boundaries and deconstruct borders at the workplace; these are centripetal or democratizing forces as they try ... [more ▼]

In this contribution, I will present examples of common practice to overcome barriers, bridge boundaries and deconstruct borders at the workplace; these are centripetal or democratizing forces as they try to reduce the distance between people of different origins by creating inclusive spaces. My contribution to a comparative perspective comes from the field of ecolinguistics, a rather new discipline which tries to combine various interdisciplinary approaches in the field of communication, especially in complex environments, with a high diversity of linguistic systems [less ▲]

Detailed reference viewed: 47 (4 UL)
Full Text
See detailCompte rendu Critical Discourse Analysis I: les notions de contexte et d'acteurs sociaux. A.Petitclerc et P. Schepens (eds.)
de Saint-Georges, Ingrid UL

in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2011), 93(été), 141-147

Detailed reference viewed: 33 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailSprachkompetenzen in Ausbilding und Beruf - Überänge und Transformationen/Les compétences langagières dans la formation et dans la vie professionnelle - Transitions et transformations (Special issue, volume 1 et 2)
Wyss, Eva Lia; Stotz, Daniel; Gnach, Aleksandra et al

in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2011), 93(été), 1-133

Detailed reference viewed: 112 (4 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailEinführung
de Pietro, Jean-François; de Saint-Georges, Ingrid UL; Gnach, Aleksandra et al

in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2011), 93(été 2011), 1-11

Detailed reference viewed: 84 (4 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailIntroduction/Einführung
de Pietro, Jean-François; de Saint-Georges, Ingrid UL; Gnach, Aleksandra et al

in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2011), 94(hiver), 1-25

Detailed reference viewed: 110 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailSprachkompetenzen in Ausbildung und Beruf - Übergänge und Transformationen/Les compétences langagières dans la formation et dans la vie professionnelle - Transitions et transformations
Wyss, Eva; Stotz, Daniel; Gnach, Aleksandra et al

in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2011), 2(Winter), 1-202

Detailed reference viewed: 61 (3 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailDévelopper l'autonomie dans un dispositif de formation professionnelle initiale : les ressources des situations de travail.
Duc, Barbara; de Saint-Georges, Ingrid UL

in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2009), 90

Detailed reference viewed: 54 (0 UL)
Full Text
See detailDoing reading - insights into literacy development from joint reading interactions
Ziegler, Gudrun UL

in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2007), 86

L'analyse des situations de lecture conjointe et auto-initiée par des premiers lecteurs en situation multilingue contribue au développement de nouvelles perspectives sur la nature sociale des processus de ... [more ▼]

L'analyse des situations de lecture conjointe et auto-initiée par des premiers lecteurs en situation multilingue contribue au développement de nouvelles perspectives sur la nature sociale des processus de lecture et de leur constitution langagière en interaction. Partant de l'analyse séquentielle des pratiques discursives établies par les co-lecteurs, le présent article identifie et discute trois éléments constitutifs qui permettent l'accomplissement du processus de lecture conjointe ainsi que la construction d'un objet de lecture partagée. L'analyse des processus de lecture partagée met en lumière des dimensions socio-cognitives situées, impliquées dans les (inter-)actions de lecture, complétant ainsi les questionnements récents autour des approches adaptées pour une analyse des littéracies en développement. [less ▲]

Detailed reference viewed: 22 (0 UL)
See detailCompte-rendu: Repenser l'enseignement des langues: comment identifier et exploiter les compétences?
Ziegler, Gudrun UL

in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2006), 82

Detailed reference viewed: 66 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailLa mise en discours du temps en situation de formation professionnelle initiale : le cas du trempage de l'acier.
Filliettaz, Laurent; de Saint-Georges, Ingrid UL

in Bulletin Suisse de linguistique appliquée (2006), 84

Detailed reference viewed: 51 (0 UL)