References of "Sujbert, Monika 40021343"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
Peer Reviewed
See detailPerspectives do matter - «Joint Screen» a promising methodology for multimodal interaction analysis
Arend, Béatrice UL; Sunnen, Patrick UL; Fixmer, Pierre UL et al

in Classroom Discourse (2014), 5(1), 38-50

This paper discusses theoretical and methodological issues arising from a video based research design and the emergent tool Joint Screen when grasping joint activity. We share our reflections regarding ... [more ▼]

This paper discusses theoretical and methodological issues arising from a video based research design and the emergent tool Joint Screen when grasping joint activity. We share our reflections regarding the combined reading of four synchronised camera perspectives joint in one screen. By these means we reconstruct and analyse multimodal moment-to-moment interaction between young peers engaged in an open-ended baking activity. We rely on a fine-grained analysis of three multimodally transcribed video extracts to highlight how a combined viewing of multiple joint camera perspectives provides access to how participants do joint activity through the simultaneous and continuous use of embodied resources. We argue that Joint Screen generates an ‘expanded around’ view that allows to seize multimodal interactional processes in their phenomenal depth in time and space. [less ▲]

Detailed reference viewed: 364 (18 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailMit Video einen mikroanalytischen Blick auf gemeinsam konstruierte Lernprozesse von Kindern richten
Sujbert, Monika UL; Sunnen, Patrick UL; Arend, Béatrice UL et al

in Kopp, B.; Martschinke, S.; Munser-Kiefer, M. (Eds.) et al Individuelle Förderung und Lernen in der Gemeinschaft. Jahrbuch Grundschulforschung. Bd. 17 (2014)

Detailed reference viewed: 168 (45 UL)
Peer Reviewed
See detailAltersheterogene Kinderdyaden als Ort von Lern- und Bildungsprozessen?
Sujbert, Monika UL

in Deckert-Peaceman, Heike; Seifert, Anja (Eds.) Die Grundschule als Ort grundlegender Bildung? Beiträge zu einer Neuverortung der Grundschulpädagogik (2013)

Detailed reference viewed: 37 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailPhänomene der pädagogischen Entgrenzung: Konstruktionen des Phänomens Nähe und Distanz im institutionellen Alltag
Sujbert, Monika UL; Seifert, Anja

in Strobel-Eisele, Gabriele; Roth, Gabriele (Eds.) Grenzen beim Erziehen. Nähe und Distanz in pädagogischen Beziehungen (2013)

Detailed reference viewed: 234 (1 UL)
See detailEinführende Überlegungen zum Beobachten mit Video
Sunnen, Patrick UL; Sujbert, Monika UL

Presentation (2012, December 13)

Detailed reference viewed: 38 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailWenn Kindergarteneltern zu Schuleltern werden: Eine empirische Analyse der elterlichen Wahrnehmung ihres Verhältnisses zu den von ihren Kindern besuchten Bildungsinstitutionen.
Sujbert, Monika UL

in de Boer, Heike; Deckert-Peaceman, Heike; Westphal (Eds.) Irritationen – Entgrenzungen – Befremdungen. Fragen an die Grundschulforschung (2011)

Detailed reference viewed: 17 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailAbsprachen, Regeln, Sanktionen: gemeinsam erstellte Ordnungen einer Kinderkultur im Elementarbereich
Sujbert, Monika UL

in Kinder in der Schule. Zwischen Gleichaltrigenkultur und schulischer Ordnung. (2009)

Detailed reference viewed: 16 (1 UL)
Peer Reviewed
See detailWas schreiben Kinder über ihre Straße? Der Verkehr in meiner Straße.
Scholz, Gerold; Sujbert, Monika UL

in Der (Sach-) Unterricht und das eigene Leben. Festschrift für Egbert Daum (2009)

Detailed reference viewed: 22 (0 UL)
See detailRecht und Unrecht aus kindlicher Sicht. Die Entwicklung rechtsanaloger Strukturen im kindlichen Handeln und Denken.
Weyers, Stefan; Sujbert, Monika UL; Lutz, H. Eckensberger

Book published by Waxmann (2007)

Detailed reference viewed: 56 (0 UL)