References of "Sinnig, Julia 50001935"
     in
Bookmark and Share    
Full Text
Peer Reviewed
See detailTagungsbericht: 71. International Fiscal Association Kongress 2017
Sinnig, Julia UL

in Internationale Steuer-Rundschau : Zeitschrift für Internationales Steuerrecht (in press)

The 71st International Fiscal Association (IFA) Congress took place from 27 August to 1 September 2017 in Rio de Janeiro. The two main subjects of the congress were dedicated to the status quo of the base ... [more ▼]

The 71st International Fiscal Association (IFA) Congress took place from 27 August to 1 September 2017 in Rio de Janeiro. The two main subjects of the congress were dedicated to the status quo of the base erosion and profit shifting (BEPS) project and the future of transfer pricing. In addition, further seminars covered ten other topics. [less ▲]

Detailed reference viewed: 14 (4 UL)
Full Text
See detailDroit d'Asile au Grand-Duché de Luxembourg - Guide pratique
Chaouche, Fatima UL; Gerkrath, Jörg UL; Silga, Janine UL et al

Book published by Pasicrisie Luxembourg (2018)

Detailed reference viewed: 17 (1 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailBesteuerung der digitalen Wirtschaft in Großbritannien, Italien und Ungarn - ein europäischer Rechtsvergleich
Sinnig, Julia UL

in Internationale Steuer-Rundschau : Zeitschrift für Internationales Steuerrecht (2017), 6(11), 408-413

The "digital economy", a well-established notion in international tax law, is problematic for national legislatures and causes concern in the realm of international administrative assistance. At issue is ... [more ▼]

The "digital economy", a well-established notion in international tax law, is problematic for national legislatures and causes concern in the realm of international administrative assistance. At issue is the fundamental basis of the jurisdiction to tax: the genuine link between income generated by a digital business model and a specific territory, which is not easily identifiable under existing international tax concepts and far from digital economic reality. Multinational digital enterprises, however, are especially able to benefit from tax planning strategies that are even more favored by outdated international tax concepts. Negotiations and efforts to find international consensus on adaptations of existing tax concepts to intangible business models have been lengthy and so far unsuccessful. Consequently, recently some States have begun implementing unilateral measures to modernise digital economy taxation. This note presents the solutions of the United Kingdom, Italy and Hungary to adapt their income tax systems to the digital economy. [less ▲]

Detailed reference viewed: 11 (2 UL)
See detailDie steuerrechtlichen Herausforderungen der digitalen Wirtschaft - Was passiert in Europa?
Sinnig, Julia UL

in Taeger, Juergen (Ed.) Tagungsband Herbstakademie 2017: Recht 4.0 - Innovationen aus den rechtswissenschaftlichen Laboren (2017, September)

Detailed reference viewed: 40 (5 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailAssistance administrative internationale, procédures luxembourgeoises et droits fondamentaux: Quelques réflexions au lendemain de l'arrêt Berlioz
Chaouche, Fatima UL; Sinnig, Julia UL

in Journal des Tribunaux Luxembourg (2017), 52

Le 16 mai 2017, la Cour de justice de l’Union européenne (C.J.U.E.), réunie en grande chambre, rendait un arrêt particulièrement attendu en matière d’échange de renseignements sur demande : l’arrêt ... [more ▼]

Le 16 mai 2017, la Cour de justice de l’Union européenne (C.J.U.E.), réunie en grande chambre, rendait un arrêt particulièrement attendu en matière d’échange de renseignements sur demande : l’arrêt Berlioz. L’affaire, à l’origine d’un renvoi préjudiciel introduit par la Cour administrative luxembourgeoise, consacre l’applicabilité des droits fondamentaux de l’Union à l’échange transfrontière de données à caractère fiscal. Cet arrêt vient ainsi mettre en péril l’option retenue par le législateur luxembourgeois qui avait, sous la pression du Forum mondial, supprimé en novembre 2014, le recours en annulation dont pouvaient se prévaloir les personnes et tiers concernés par une demande d’échange de renseignements. Si l’arrêt Berlioz a été salué par de nombreux commentateurs, il serait pour autant erroné de voir en cette décision une quelconque victoire en faveur des contribuables faisant l’objet d’une enquête fiscale internationale. Les limites à la notification préalable des personnes vérifiées, l’élargissement de la norme dite de pertinence vraisemblable ou encore la généralisation progressive de l’échange automatique alimentent, bien au contraire, une inégalité procédurale entre administrations fiscales surpuissantes et contribuables contrôlés. [less ▲]

Detailed reference viewed: 148 (74 UL)