References of "Nölle, Ines"
     in
Bookmark and Share    
Peer Reviewed
See detailDie Informationssuche der Lehrkräfte bei der Erstellung der Übergangsempfehlung. Welche Rolle spielen Falltypikalität und Kontextinformationen.
Nölle, Ines; Hörstermann, Thomas UL; Gräsel, Ines et al

Scientific Conference (2011, September)

Detailed reference viewed: 17 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailDie Informationssuche der Lehrkräfte bei der Erstellung der Übergangsempfehlung. Eine Mouselab-Untersuchung
Nölle, Ines; Hörstermann, Thomas UL; Gräsel, Cornelia et al

Scientific Conference (2011, March)

Detailed reference viewed: 13 (0 UL)
Full Text
See detailDie Übergangsempfehlung am Ende der Grundschulzeit. Welche Merkmale von Schülerinnen und Schülern erachten Lehrkräfte als übergangsrelevant?
Nölle, Ines; Gräsel, Cornelia; Hörstermann, Thomas UL et al

in Schulverwaltung: Zeitschrift für Schulleitung und Schulaufsicht, Nordrhein-Westfalen (2011), 22

Detailed reference viewed: 41 (7 UL)
Peer Reviewed
See detailDiagnostic competence in school transition recommendations
Gräsel, Cornelia; Nölle, Ines; Krolak-Schwerdt, Sabine UL et al

Scientific Conference (2010, October)

Detailed reference viewed: 13 (0 UL)
Peer Reviewed
See detailRelevante diagnostische Informationen bei der Erstellung der Übergangsempfehlung – Lehrerwahrnehmung und tatsächliches Entscheidungsverhalten.
Nölle, Ines; Hörstermann, Thomas UL; Gräsel, Cornelia et al

Scientific Conference (2010, March)

Detailed reference viewed: 31 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailDiagnostische Kompetenz von Grundschullehrkräften bei der Erstellung der Übergangsempfehlung: eine Analyse aus der Perspektive der sozialen Urteilsbildung
Gräsel, Cornelia; Krolak-Schwerdt, Sabine UL; Nölle, Ines et al

in Zeitschrift für Pädagogik (2010), 56(Sonderheft), 286-295

Detailed reference viewed: 71 (13 UL)
Peer Reviewed
See detailDiagnostic relevant information in school transition recommendations – Teachers’ point of view
Nölle, Ines; Hörstermann, Thomas UL; Gräsel, Cornelia et al

Scientific Conference (2009, August)

Detailed reference viewed: 11 (0 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailDiagnostisch relevante Informationen bei der Übergangsempfehlung – die Perspektive der Lehrkräfte
Nölle, Ines; Hörstermann, Thomas UL; Krolak-Schwerdt, Sabine UL et al

in Unterrichtswissenschaft (2009), 37

Detailed reference viewed: 61 (4 UL)
Full Text
Peer Reviewed
See detailRelevante diagnostische Informationen bei der Übergangsempfehlung - Die Perspektive der Lehrkräfte
Nölle, Ines; Hörstermann, Thomas UL; Krolak-Schwerdt, Sabine UL et al

in Unterrichtswissenschaft (2009), 37

Detailed reference viewed: 175 (17 UL)
Peer Reviewed
See detailAnchoring effects in teachers' assessments of student performance: An experimental study with novices and experts in teaching
Dünnebier, Kathrin; Nölle, Ines; Krolak-Schwerdt, Sabine UL

in International Journal of Psychology (2008), 43

Detailed reference viewed: 30 (1 UL)